Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån som planerar plan B?

Skrivet av Nyfiken gul
Antingen är det jag som är nojig för att jag varit gift förut, men jag undrar om det är fler än jag som har en nödlösning???
Det kan ju inträffa saker man inte rår för eller kan styra över.
Prästen är sjuk, klänningen är i fel storlek, fel väder, cateringfirman kört vilse, ungarna blir sjuka, organisten är sen osv osv...
Vad gör man då???
Nej jag tar det säkra före det osäkra och har en plan B i beredskap vid oförutsedda händelser osm är idiotsäker och vattentät. Endast en orkan möjligen kan sänka den iden.. ;-)
Men hur gör ni andra?
Svar på tråden: Nån som planerar plan B?

kostar inte det mer?

Skrivet av  Orcid
och är mer arbete?

ska själv inte gifta mig ännu men vi har talat om det ;)

men jag tror ingen av mina gifta vänner haft en plan B

låter inte så tokigt dock ;)
 

Inte en plan B för hela bröllopet...

Skrivet av  Helena V
...hade vi, men för vissa olika detaljer hade vi väl en plan B.
Av det du räknar upp så hade vi nog inga planer B, om prästen hade blivit sjuk så hade församlingen fått skaka fram en annan, inte mitt problem! Samma med organisten. Cateringfirman hade också flera anställda, så det hade inte havererat om en av dem blivit sjuk. Det jag kollade noga var att frissan hade en "ersättare" om hon skulle bli sjuk, samma med fotografen! Om någon av oss, eller barnen blivit akut sjuka, då hade nog däremot katastrofen varit ett faktum och ingen plan B stått till förfogande.
 

Vi hade plan B.....

Skrivet av  cat med Vilgot
..eftersom vi vigdes utomhus, vädrets makter kan man ju inte rå på! Men vi hade tur så nödlösningen behövdes aldrig!
 

Vi hade plan B.....

Skrivet av  cat med Vilgot
..eftersom vi vigdes utomhus, vädrets makter kan man ju inte rå på! Men vi hade tur så nödlösningen behövdes aldrig!