Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur skriva... (om presentation av gäster)

Skrivet av Anonym ifall hon läser här... :-)
att en gäst har som intresse att umgås med sina vänner? Skulle vilja skriva det lite skojigare än så - har något ett förslag?
Svar på tråden: Hur skriva... (om presentation av gäster)

Mitt tips

Skrivet av  Åsa K
är att INTE skriva yrke eller något sånt. Det blir så lätt att man placerar in folk i fack då. Var på ett bröllop där de skrivit ut yrken på alla högutbildade t.ex. "brudens kompis som jobbar som narkosläkare" men för de lågutbildade stod det typ "brudens kompis som är en skojig prick"....

När vi gifte oss undvek vi yrken och utbildningar och det är rätt skoj. Vår identitet sitter så himla mycket i våra titlar och med dem i häftet så kommer man genast att börja prata om jobbet "jaha, så du är narkosläkare, så spännande"... etc. Roligare då med beskrivningar som är väldigt personliga. Nu saxar jag ur vårt eget häfte;

"N är en pigg och glad person som alltid har en massa järn (eller silver!) i elden" - personen gick en kvällskurs i silversmide och är i övrigt en person med många järn i elden

"M jobbar dygnet runt och hinner ändå rida på fritiden"

"M - 3 minuter snabbare än bruden" - hon fick barn tre minuter före mig (lite kryptiskt och ALLA frågade henne vad hon var snabbare på!)
 

Artiklar från Familjeliv