Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

TAL?

Skrivet av Joa
Jag ska hålla tal för min syster som gifter sig i december nu...Men HJÄLP! jag är såå dålig på sånt men jag VILL så gärna! Jag hittar bara ställen på nätet där jag kan beställa ett tal, var hittar jag hela klara tal jag kan greja om lite? FINNS det över huvud taget?
Svar på tråden: TAL?

Hittade detta...

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
på www.vigsel.nu. Klicka på "Att gifta sig" och sedan på länken "Hålla tal" i vänsterspalten.

"Min kära syster!

Det här är första gången jag håller tal och inte den sista hoppas jag. Jag tycker att det här är ett ypperligt tillfälle att starta min karriär som talare. Även ett lämpligt tillfälle att göra bort mig.

(nu skulle jag ha vänt mig mot min syster)

När du föddes 1971 var jag 7 år och började första klass. Två stora händelser för mig samma år. Den största var att du föddes.

Din första jul, 4 månader gammal, då var min högsta önskan att du skulle flytta in i mitt rum. Jag skrev så på önskelistan. Du sov då i mammas och pappas rum.

Efter en tid slog min önskan in. Hurra ropade jag!

Nästkommande jul var du alltså 1 år och
4 månader gammal. En söt liten docka tyckte alla och nyfiken på allt och såklart fick inte jag ha mina grejer ifred. Den julen var min högsta önskan att få ett alldeles eget rum. Den önskan uppfylldes inte av naturliga själ.

Idag har ålderskillnaden suddats ut och du drar nu om mig vad det gäller livserfarenhet, till exempel nu när du ingått äktenskap med Classe.

(nu skulle jag ha vänt mig mot Classe)

Nu är det du som ska dela rum med min syster och eftersom ni nu är gifta så kan ni göra det helt öppet. Dela rum alltså!

Jag och min familj önskar er all lycka i framtiden."

 

Men åh!

Skrivet av  Joa
så snällt!!! Jag har just kikat och skrivit ut så nu ska jag krypa ner i sängen och läsa!!! Tack igen!!!!
 

Prova på...

Skrivet av  eu
...www.talformagan.com
 

TACK!!!

Skrivet av  Joa
d