Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ring med sten som "växer"....

Skrivet av Jens
Hej!
Jag är på jakt efter en ring med en sten som kan "växa" till min flickvän. Någon som har några tips? Jag tänker mig alltså en guldring med en diamant som man kan byta ut till en större när man känner sig lite rik, eller hittar pengar i madrassen :)

Tack på förhand!
Svar på tråden: Ring med sten som "växer"....

Tänk bara på en sak...

Skrivet av  
... när man byter "upp sig" så byter man ut hela ringen. Kanske inte så kul när det gäller en förlovnings- eller vigselring?
 

Nähej!

Skrivet av  Sara m. Viggo
De berhöver man inte alls göra! Iaf inte med den ringen vi kollade på. Då bytte man enbart stenen.
 

Sara!

Skrivet av  Jens
Var hittade ni den ringen? Jag tror det är en sån jag söker.....
 

Ett tips!

Skrivet av  mamma i dec. 03
Fråga i guldsmedaaffären.
Jag tror att ringen du söker är en vanlig slät ring med en diamant i infattning ovanpå, som står upp liksom. Jag vet att min mamma har en sån, med likadana örhänge, infattningen går då att förstora och sätta i en större diamant!

Men fråga en juvelerare, inte guldfynd eller nån sån större kedja, det är nog lättare att få ett bra förslag hos en riktig guldsmed eller juvelerare.
(Kanske samma sak, är inte säker)

Hoppas du förstår min förklaring!
 

Var bor du?

Skrivet av  Sara m. Viggo
Skrev detta till dig på OÄF igår också. :-)

Det finns dylika ringar hos "Din Guldsmed"-affären på Götgatan mellan Medborgarplatsen och Skanstull i Sthlm. Men förmodligen finns de snart sagt hos alla juverlerare! Beskriv bara vilken typ av ring du vill ha så fixar de säkerligen det!
 

Fråga efter Stjärnringen *imt*

Skrivet av  /A
-
 

Artiklar från Familjeliv