Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vart skulle ni resa?

Skrivet av Jannika med Julia -03
Funderar så över vart vår bröllopsresa ska gå... Kanske ni har några förslag?
Vi ska resa i början av juni och kan bara vara borta i en vecka (vill inte vara ifrån vår dotter längre än så och vill inte heller ta med henne). Vi har inte hur mycket pengar som helst, men vi ska nog inte heller ha värsta budgetvarianten.
Är det någonstans i Europa som blir bäst under dessa förutsättningar?
Snälla ge mig många förslag och berätta gärna vart ni själva ska åka/ har åkt.

Hej svejs!
Svar på tråden: Vart skulle ni resa?

Ja, det undrar jag med :-)

Skrivet av  Sara m. Viggo
Vi ska just boka resa, och har ungefär samma premisser som ni har. Vi funderar på att åka på en exklusivare resa till Grekland. Pratar man med någon som är kunnig på landet, så kan man få hjälp att hitta någon liten undanskymd ö som inte är så turistig som tex Kreta och Kos. Då kan man få relativt mycket och lyxig resa för inte sååå förfärligt mycket pengar.
 

Hej svejs!

Skrivet av  Jannika med Julia-03
Grekland låter i och för sig mysigt speciellt om man kan hitta en sån där undanskymd liten ö. Men både jag och sambon har varit så många gånger i Grekland redan på olika ställen och vi känner för något "nytt" land. Hoppas ni hittar en underbar resa!
Tack för svaret!
 

Italien!

Skrivet av  Annahoj
Absolut! Mer romantiskt jutningsland finns ju inte.

Åk till Toscana, hyr bil och fixa ett boende och åk sen bara omkring och njut!
 

Kul att...

Skrivet av  Jannika med Julia-03
du säger det för just Toscana har jag lagt som förslag till sambon! Älskar ju Italien fast i Toscana har jag aldrig varit. Har du varit där? Du får gärna berätta vad som var bra och dåligt och vad vi bara måste göra/äta/se etc.
Tack för svaret!
 

Malta kanske?

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
En otroligt charmig, mysig och romantisk ö med underbart väder. Funderar själva på att åka dit, jag var där för några år sedan och kan verkligen tänka mig att åka tillbaka dit med min blivande!
 

Malta,

Skrivet av  Jannika med Julia-03
vad spännande! Har aldrig ens tänkt på det. Är det bra klimat där även i juni? Var på Malta var du för ett par år sedan och var har ni tänkt att resa nu? Lite nyfiken... och i behov av tips!
Tack för ditt svar, ska definitivt lägga Malta på minnet!!
 

Gozo och Valletta

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
När jag var där för ett par år sedan var jag på den lilla ön Gozo samt i Valletta. Jag var där i juli och då var det ca 35 grader och strålande sol varje dag i tre veckor! Det regnade inte en enda dag och inte ett moln på himlen (vilket jag tycker är underbart).

Här finns en bra sida med info om Malta: http://www.visitmalta.com/

Om vi åker till Malta så skulle jag definitivt åka till Gozo igen, och så skulle jag vilja åka runt lite mer. Valletta var också helt underbart.
Men tänk på att det inte finns några stränder på Malta utan bara klippor (undantag på Gozo där det finns två stränder).
 

Artiklar från Familjeliv