Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som gift er i smyg. Hur har er omgivning

Skrivet av Q
reagerat?

Vi ska gifta oss och har bestämt att inga utom två vittnen ska få reda på det.
Det vore kul att få reda på era upplevelser.

MVH
Q
Svar på tråden: Ni som gift er i smyg. Hur har er omgivning

Kan inte rapportera

Skrivet av  Hervor
förrän i början av mars då det lär komma ut att vi gift oss.
 

en kompis

Skrivet av  Solen
till mig åkte till Las Vegas och gifte sig. Vi fick bröllopskortet när dom fortfarnde var i USA. Hennes föräldrar blev som är retså religiösa blev väldigt nervösa/lessna/oroliga och vi kompisar fick lugna ner dom. Dom hade var i 25 årsåldern och hade varit ihop i knappt två år tror jag.
En annan kompis till mig gifte sig också i smyg, men dom hade redan hus och två barn ihop och där hade redan alla gett upp hoppen att det skulle bli ett stort bröllop. skratt
 

ursäkta för alla skrivfel imt

Skrivet av  Solen
:-)
 

Av hänsyn till de nygifta så snackas det nog...

Skrivet av  
...mest i smyg!

Min syster gifte sig i smyg och jag tror inte att närmaste familjen var särskilt imponerade. De satte in annons dagen efter och liksom räknade med att det skulle SMS:as och grattas i massor efteråt.

Min uppfattning (och den delas av många) är att om man gifter sig hemligt så vill man inte bli uppvaktad.

Var beredd på att era närmaste blir besvikna!
 

Mest tråkiga

Skrivet av  Sara m. Viggo
Jag har mest hört om tråkiga reaktioner, tyvärr. Besvikelse har det blivit hos anhöriga för att de inte fick vara med och hos brudpar som inte blivit uppvaktade (fast det räknar man väl med att inte bli, varför gifter man sig annars i smyg?). Tyvärr har jag inte hört något jättelyckat smygbröllop vad gäller anhörigas reaktioner.
 

Han blev besviken

Skrivet av  laidlawii
Min man fick för något år sedan veta av sin bror, som hade blivit uppringd av sin svärmor,som fått veta av sin granne att det stod i tidningen (är det någon som hänger med) att min makes mamma gift sig.

Om man nu ska gifta sig i smyg, så tycker jag nog att man efteråt ska berätta det för sina närmaste så de slipper höra det av grannar som läst det i tidningen.

Min man kändes sig oerhört beviken att hans mamma inte hade förtroendet för honom att berätta det själv utan att halva Sverige skulle veta det före honom. Min man vägrade gratulera och skicka blommor. Vilket jag tror att han mamma är lite sur över.
 

Vi ska göra det snart

Skrivet av  Celina, januaribröllop
(gifta oss i smyg alltså) men vi tänker bjuda in våra närmaste (familj+ en till två vänner var) till en middag direkt när vi kommer hem från resan och berätta. Vi förväntar oss inga presenter, och vi hoppas att våra närmaste kan glädjas och fira med oss den kväll vi berättar.
 

Artiklar från Familjeliv