Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tal i Kyrkan??

Skrivet av Brud 050618
Är det någon som vet om man kan ha ett tal i kyrkan, och om man då kan välja vem som ska hålla det talet...tex vigseltal- någon som berättar lite och typ lyckönskar?? Jag fick en förfrågan om vi ville ha det och jag förstod inte riktigt!
Ja ja, jag är blond i grund och botten...
Sen en fråga till...Gå ner i vikt på ett bra sätt på kort tid?
Jag tränar 3ggr/v och är ute och går varje morgon innan frukost men det fungerar inte tyvärr.. Ett bättre sätt??
Svar på tråden: Tal i Kyrkan??

prästen håller talet

Skrivet av  makeba
..ja, eller vigselförättaren, ska jag väl säga...
för det är ju inte alltid en präst viger.

Att gå ner i på snabbt sätt rekommenderar jag inte så där precis före bröllopet. Man blir glåmig och ser urholkad ut om man snabbantar så där precis före.
Det går an om man gör det ett BRA tag innan så att kroppen hinner återfå lite substans och inte se lika bantnings-glåmig ut (jo, för det GÖR man om man snabbantar)..... Förstör itne din brudbild med det. En övervikt kan man tåla på bild...men TÄNK att se sjuk-glåmig ut på kortet. *ryyyyyyys*
Jag tycker faktiskt att du gör på precis rätt gå-ner-i-vikt-sätt!
 

Behöver inte vara prästen

Skrivet av  ...
som håller alla tal i kyrkan.

vår tärna och bestman hade valt ett varsit bibelstycke som dom läste i kyrkan!

så det gör man som man vill med!
 

men är det

Skrivet av  Magnolia 9/7 2005
verkligen vigseltalet du menar nu? Som jag förstår det är vigseltalet ett tal i slutet av vigseln, jag har fått för mig att det är prästen som håller det. Bibeltexter eller andra dikter kan vänner och familj läsa under vigseln, men det är nog inte det man menar med vigseltal. Jag är ingen expert, så jag kan ha fått det om bakfoten!
 

ang. vikten

Skrivet av  • Catharina •
Att du rör dig mycket är jättebra, men det är också viktigt vad & hur mkt du äter. Intaget måste vara mindre än utsläppet, om man säger så.

Ät inte för lite fett, men ät nyttiga fetter. Undvik socker, vitt mjöl etc. Ät långsamma kolhydrater (grovt bröd - gärna hela korn, fullkornspasta, parboiled ris. Undvik nykokt potatis, ät den helst "dagen efter"). Tallriksmodellen - halva tallriken med grönsaker!

Ang. talet - har ingen aning!

kram,
 

Jag tycker det...

Skrivet av  Jannika med Julia-03
låter som om du motionerar tillräckligt, det är nog maten du får ändra på lite. Det Catharina skrev är bra, just att intaget måste bli mindre.
Jag tycker inte du ska oroa dig för att se sjuk och glåmig ut om du bantar för fort. Naturligtvis ska du inte banta så du mår dåligt, men jag tror inte du kommer se glåmig ut bara för att du går ner i vikt. Jag tror tvärtom att du kommer att se strålande ut (dessutom har man ju ändå smink och sånt ifall man ser lite blek ut). Det är ju roligare att ha bröllopsfoton hela livet där man är nöjd med sin vikt än foton där man hela tiden går och retar sig på för att man var lite överviktig.
Hur som helst så tror jag att du kommer bli en fantastisk brud vad du än väger!! Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv