Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan inte ha ringen... :-(

Skrivet av Nea
Gifte oss för drygt 2 månader sedan och nu är ringen väl tight. Dessutom men en massa stenar i, så det är inte bara att ändra storleken hur som helst.

En stor bidragande orsak till detta är väl att jag är med barn (runt v30 nu). Mig veteligt bär jag inte runt på någon vätska i kroppen utan den vikt jag har samlat på mig består nog av fett ;o)

Men snälla... säg att även fingrarna går ihop om man sedan går ner i vikt igen. Jag vill ju ha min fiiiina ring igen!!!
Svar på tråden: Kan inte ha ringen... :-(

Jadå

Skrivet av  pia
Jag har samma ringstorlek som innan jag fick barnen. Kunde inte ha ringarna de sista veckorna heller av graviditeterna.
Visst går man upp i vikt men säkert är en del svullnad även om du inte känner dig såå svullen. Jag kunde ta på ringarna sen efter barnen poppat ut och jag ändå hade extra kilona kvar.
Göm undan ringen nu ett par månader...det fixar sig!
 

eller

Skrivet av  makeba
häng den i en kedja runt halsen - hade jag gjort :)
 

Ingen fara!

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
Jag kunde inte heller ha min förlovningsring när jag var gravid, fick ha den i en kedja runt halsen istället. Men bara några veckor efter förlossningen fick jag på ringen igen och idag sitter den lika perfekt som innan jag var gravid. Så jag tror du snart kan ha din fina ring igen :-)
 

Oroa dig inte, du har ju...

Skrivet av  fru E
kunnat ha ringen länge ändå! Sätt den i en vacker kedja runt halsen :-)
 

Oja!

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Själv har jag omvända problemet.
Min ring sitter inte alls längre 20kg lättare.
Så visst blir även fingrarna mindre!
 

Jag kunde inte ha mina heller

Skrivet av  mamma i dec. 03
Men nu är de nästan för stora!!!!!
 

Oroa dig inte!

Skrivet av  Hervor
När du väl fött ert lilla barn så kommer ringen att passa igen.
 

Artiklar från Familjeliv