Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Smyg bröllop

Skrivet av Q
Jag var rädd för att det skulle vara flest negativa reaktioner på ett smyg bröllop.( Läs längre ner )

Men jag vill inte vara med om allt ståhej innan ett bröllop. Jag vill ha det lungt. För mej är det inte lika stor grej som för många andra i min släkt.
(Missförstå mig inte det är en stor grej men för en del i släkten är det en STOR grej.)

Mest rädd är jag att min sambos släkt blir sura. För där finns det mer bröllopstradisioner än hos mina.

Ja ja den som lever får se.
Vi får i allafall som vi vill.

Hoppas ni får precis som ni vill det på era bröllop.
Lycka till allihop.

MVH
Q
Svar på tråden: Smyg bröllop

Tips

Skrivet av   ...
Gift er i smyg, men basunera inte ut det efteråt. Vill ni gifta er så kan ni lika gärna vara gifta i smyg, eller?
 

Har tänkt på det men

Skrivet av  Q
tänk om vi säger X får reda på det innan Y. Då skulle Y bli riktigt arg för varför har X fått reda på det först.

Min släkt är inte så lätt att ha och göra med. Dom kan lätt driva en till vansine på mindre än 5 minuter.

Vi har nog tänkt att sätta ut en annons i tidningen dagen där på. För då kan inte vi påverka vilken ordning dom får reda på det.

MVH
Q
 

Vi smög

Skrivet av  engeltina
och hade bröllop som VI ville ha det, inte så som andra "förväntade" sig.Det blev fint för oss.
Gör som ni känner passar er är mitt råd!
Hjärtliga lyckönskningar!
 

Har svarat längre ner

Skrivet av  Celina, januaribröllop
om hur vi ska göra. Annars kan man ju faktiskt berätta innan, så har folk möjlighet att till exempel skicka ett telegram om de vill gratulera. Vi reser långt bort och gifter oss, det är ju en fördel i det sammanhanget. Man kan ju till exempel tänka sig att man bjuder in familjerna+nära vänner på en middag strax innan man åker och berättar att man ska gifta sig på resan och vilket datum det blir. Hoppas att ni hittar en lösning som passar er!
 

Artiklar från Familjeliv