Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur finansierar ni ert bröllop?

Skrivet av Clara - snart fru
Hur finansierar ni ert bröllop? Egna sparade pengar, lånar pengar, ärvda pengar, föräldrar betalar eller på annat sätt?
Lite nyfiken hur ni andra gör, själva betalar vi allt med egna sparade pengar.
Svar på tråden: Hur finansierar ni ert bröllop?

Vi

Skrivet av  mammis
har inte finansierat vårat än...Har bestämt att vi ska gifta oss, planerar datum, har pratat med kyrka och festlokalen vi vill vara i. Har skrivit gästlista på ca 60 pers. Men vi vet ju inta vad vår fest kommer kosta än, då de inte hört av sig, de ska ringa denna vecka. Men vi ska bekosta allt själva. VI ska gifta oss i vår så vi tänkte börja spara nu efter jul...antar vi får leva på blodpudding, eller kapa i gästlistan, fniss...
 

Vi betalar också

Skrivet av  mamma i dec. 03
allt själv!!!
Dock har vi budgetaerat det lite och det kostar "bara" 20-25000!
 

Sparade pengar

Skrivet av  Hervor
Det är därför vi åker iväg och har ett litet, litet bröllop. Vi har nyligen köpt hus och känner att vi vill gifta oss NU men att vi inte vill lägga 100.000 kronor på ett bröllop.
 

Sparade, gåvor och lånade!

Skrivet av  Sara m. Viggo
Vårt bröllop kostade nästan 100.000 kr.

25.000 kr fick vi och resterande har vi pungat ut med själva, endel genom lån och endel sparade pengar. Inget bamselån. Vi ammorterar det i lagom takt, och det är avbetalt om 2 år.
 

Vi

Skrivet av  Johanna
fick ett bidrag från våra föräldrar som motsvarade 1/4 av den totala kostnaden ungeför.
 

glömde...

Skrivet av  Johanna
vi hade sparat pengar till bröllopet under ett år. Kalaset slutade på drygt 70.000 kronor.
 

Sparade

Skrivet av  geo75
Hej vi tar sparade pengar och OM det inte räcker får vi låna ihop lite pengar antar jag...
 

Sparade mest

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
men vi får 15000:- av mina föräldrar också
 

Vi...

Skrivet av  Venus
sparar en del själva, får en del av mina föräldrar och en del av svärmor.
 

Vi...

Skrivet av  Anna med Leo
...får 25.000 av mina föräldrar. Resten betalar vi själva. Vår budget är på 30-35.000 :)
 

Vi betalar...

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
en del själva men får största delen i gåva från våra föräldrar.
 

Vi hade...

Skrivet av  Nea
sparade pengar att ta ifrån.
 

Lite av varje..

Skrivet av  Sunhine
Min sambos familj betalar för maten (lagar även den). Mina föräldrar betalar för alkoholen + betalde halva brudklänningen. Resten betalar vi själva. Vi sparar så mycket vi kan + att vi tagit ett lån på 15000:-.
 

Vi delar

Skrivet av  Amy
Vi kommer att dela summan på 3 (vi, mamma & pappa, hans föräldrar)
På det viset blir det inte mycket för någon av oss!
 

För oss är det så här

Skrivet av  MOE
Vi har sparat lite från en vinst vi gjorde när vi sålde förra lägenheten. Det täcker nog det mesta. Dessutom ska mina föräldrar stå för all mat och dryck. (det var de som erbjöd sig, vi har inte frågat) Min sambos föräldrar vill också hjälpa till ekonomikst på något sätt, men vi vet inte hur än.
 

Artiklar från Familjeliv