Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Funderar vidare

Skrivet av Babs
Tack till alla som kom med förslag angående släktingars synpunkter på (i deras ögon) annorlunda vigsel.

Nu har jag funderat vidare och undrar om ni har lust att ge lite mer input. Går det att ha själva vigseln ensamma,fast fortfarande med de 4 vittnena förstås. Och lite senare på dan ha fest i hyrlokal, skippa vals och spela otraditionell musik, bjuda på buffé men skippa så många tal som möjligt, inte kasta brudbukett men möjligtvis käka bröllopstårta ;-) .

Eller blir det skittråkigt då? Måste majoriteten av gästerna närvara vid vigseln? Går det att säga att man inte vill ha bröllopspresenter eller är det fööör konstigt?
Svar på tråden: Funderar vidare

det låter jättebra

Skrivet av  Solen
fast även om ni säger att ni inte vill ha presenter, får ni nog räkna med att ni får en eller annan ändå. ;-)
 

Ni kan ju t.ex.

Skrivet av  mamma i dec. 03
be gästerna sätta in pengar på nått hjälpande konto, typ barncancerfonden eller liknande. Istället för presenter menar jag!
 

Jag tycker att det låter bra

Skrivet av  Hervor
fast om jag ska vara helt ärlig skulle jag nog skippa festen i samband med bröllopet och vänta med fest till senare datum så att ni kanske kan ha en riktigt mysig middag tillsammans med era vittnen. Om ni har fest senare blir det nog naturligare för folk att inte komma dragandes med presenter.
 

Var på ett liknande bröllop

Skrivet av  Celina, januaribröllop
för ett par år sedan och det var toppen! Gästerna kom i förväg till festlokalen och några utsedda "bröllopsvärdar" såg till att alla fick champagne. Sedan när brudparet och vittnen anlände var stämningen på topp, vi skålade för dem och fortsatte sedan med middag och fest. Ett jättekul band hade de som spelade också!
 

Artiklar från Familjeliv