Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tror att jag har hittat en klänning!

Skrivet av Celina, januaribröllop
Den finns på http://www.rembo-styling.com/ , modellen är den mittersta i högra spalten på första sidan under "collection" (Ninou heter den). Vad tycker ni?? Skulle inte den se fin ut på en sandstrand?
Svar på tråden: Tror att jag har hittat en klänning!

jättefin :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Jag tycker att

Skrivet av  Hervor
klänningen är jättefin men kanske inte att den passar helt bra för en sandstrand, den känns lite för strikt, detaljerad och seriös för det. Om man kunde få den i ett lite enklare utförande kanske. Det är svårt att säga, man måste nästan se den "live" för att veta säkert men personligen skulle jag kanske välja något lite skirare. Å andra sidan ska man välja en klänning man tycker är vacker och som man känner sig vacker i - då blir klänningen helrätt.
 

Hihi

Skrivet av  Celina, januaribröllop
Jag som tycker att den är bland det enklaste och skiraste jag har sett! Så olika det kan vara :)

Kan tillägga att den är tvådelad, toppen kan man alltså använda som vanlig "festtop" sedan om man vill. Min enda tvekan just nu är om den är för varm... vigseln kommer iofs att vara på kvällen, men ändå. Jah har kontaktat en sömmerska för att se om det går att sy upp en liknande med kjol i tunnare tyg och vad det i så fall skulle kosta.
 

Aha!

Skrivet av  Hervor
Jag såg inte att den var tvådelad. Då är det ju en helt annan femma! Då blir den ju helt perfekt:-)

Jag har faktiskt en väldigt enkel klänning jag med, tvådelad. Kolla på www.kikstockholm.com, gå in under brud och kolla på mittenbilden på tredje raden uppifrån (Hannatop med kjol) så ser du ungefär hur min ser ut. Har köpt den i grått siden, med sjöjungfrukjol.

Hoppas du hittar någon som kan sy upp klänningen du vill ha åt dig till ett vettigt pris.
 

Superfin!

Skrivet av  Carolina med Elsa 7/3
Fint med grått också tycker jag. Var lite inne på grått eller blekgrönt själv tills vi kom på att vi skulle resa bort och gifta oss, då kändes de färgerna lite "tunga" i sammanhanget. Men i Sverige passar det ju perfekt!

Jag har fått tips om en sömmerska som sydde min kompis klänning, hon var tydligen jättebra och tog inte överpriser. Sedan gäller det bara att hon ska ha tid också, det är inte långt kvar tills det är dags :)
 

Hej på dig!

Skrivet av  Hervor
Det grå är inte mörkgrått, det är ljust pärlemorgrått och passar mig som är en "sommar" alldeles perfekt. Fast jag håller med, på sandstrand är det nog roligare med den färg du hade tänkt dig.
 

Jättevacker

Skrivet av  Åsa med Klara
jo det tror jag kan bli jättefint:)
 

Jättesnygg!

Skrivet av  • Catharina •
Den skulle se fin ut var som helst ju :)

Kram,
 

Underbar!!!

Skrivet av  Sunshine
Verkligen skitsnygg klänning!
 

Tack!

Skrivet av  Maria
VAd skulle man göra utan fN (eller aff)? Det var _precis_ den klänningen och stilen jag har letat efter. Gud så lycklig och glad jag är nu *ler med hela ansiktet*. Och butiken fanns i Sthlm också...Och jag tycker inte att det är en strikt för badstrand. Tvärtom man vill ju vara fin ändå och bilderna ska ju leva i all oändlighet.
Lycka till med alla planer :)
 

Kul!

Skrivet av  Celina, januaribröllop
Alltid roligt att man kan hjälpa någon :)

Ett tips: Det var en kompis som tipsade mig om sidan, hon valde en klänning därifrån men lät en sömmerska sy upp den utifrån bilden. Då kom hon undan med ca 2/3 av priset.
 

Vad kostar den

Skrivet av  Maria
ord. i affären då? :)Tack för tips
 

Jättefin!

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
Och den skulle se mycket fin ut på en sandstrand, det är jag säker på!
 

Artiklar från Familjeliv