Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hurra nu är jag fru R!! (även på ankomst 0404)

Skrivet av Decemberbrud (Carin)
Tusen tack för alla lycka till och gratulationer!!!!
Här kommer en liten rapport.
Onsdag: Klockan är halv ett på natten och Lukas är så orolig vill inte sova - tar upp honom och jag märker då att han är super het - FEBER!!!
Jäklar ska Lukas bli sjuk nu när allt måste gå i lås de sista dagarna. Å hur ska det gå då med mina föräldrar som barnvakt. Med feber behöver och vill ha ju amma ett par gånger även på natten. Onsdagen flöt i alla fall på med Lukas hängandes på antingen Per eller mig, vi väntade på mina föräldrar som ringer och säger att nä de kommer inte idag. Min mor blev inlagd på sjukhuset på tisdagen för att kolla en eventuell hjärtattack. Det var inte det som tur var, ”bara” en svår magkatarr som spökat. På torsdagen kände ho sig som tur var piggelin nog att åka till Stockholm.
Både torsdagen och fredagen bestod av förberedelser långt in på småtimmarna. Lukas hade hög feber hela tiden och blev allt snorigare dessutom viket förstås innebar minimalt med sömn för oss – kanske inte bästa uppladdningen men det gick. På fredagen började jag verkligen börja känna bröllopsnerverna, höll på att glömma åka till blomsterhandeln för att titta på några blommor de ville visa.

Lördag morgon: Lämnade in Lukas till mina föräldrar efter amning 4.30 för att få 2 timmars ostörd sömn, fugerade perfekt. Hans feber hade dessutom börjat sjunka – var kanske 3 dagarsfebern han råkat ut för. Min barndomsvän Mia sov hos oss så ganska tidigt började hon fixa hår och smink på mig. Lite småstirrig förmiddag eftersom jag var tvungen att tänka på allt som Lukas skulle kunna tänkas behöva också och instruera min mor om det. Men till slut kom vi iväg till Lidingö. Per kom också dit efter att ha spenderat förmiddagen med sin bästa kompis. WOW vad snygg han var! Han bara gapade när han såg mig så jag antar att han var nöjd med det han såg. Vi fotograferades utomhus i solskenet – Brrrr vad kallt det var. Fotografen var störtnöjd så jag antar att bilderna blev bra.

Iväg till kyrkan där ett litet glas med champagne intogs innan det var dags att gå in.
Oj oj oj vad det var häftigt att gå ned för altargången, kyrkan var proppfull av vänner och släktingar. Vänner och syskon läste och sjöng för oss i kyrkan och psalmsången har nog aldrig varit så kraftfull, många sångare fanns det i kyrkbänkarna!

På Hemvärnsgården var det sedan konfektmottagning. Bröllopschampagnen sabrerades (slogs av med sabel) och så kunde festen börja. En härligt avslappnad tillställning med lagom många tal och upptåg. Alla tyckte det var perfekt och passade oss utmärkt med champagne, portvin och massa chokladkonfekt, frukt och godis. Tårtan skar vi sedan med ”champagnesabeln” och efter kaffet tog sig alla hemmåt nöjda och glada. Många av vännerna gav sig ut på stan och fortsatte festen på stan.

Per och jag åkte till Kungasviten på Forresta. Vilken svit, glasad långsida med utsikt över Lidingöbron och in mot Danderyd! Dubbelbadkar, Bastu, härlig säng – ja aktiviteterna kunde bli många ;-)
Vi åt en 4 rätters bröllops middag på rummet med gott vin och utmärkt service. En underbar kväll, natt och morgon med frukost på rummet innan vi blev utlösta och hämtade av min far. Middagen och sviten var deras bröllopspresent till oss!!

Här hemma på söndagen var det underbart att få återse Lukas och om jag säger att både han och jag verkligen njöt av första amningen så är det ingen överdrift. Allt hade gått superbra här hemma det blev en omgång med gröt redan vid 5 för då var han hungrig men mina föräldrar var så stolta över att få ha bott med sitt barnbarn och att allt gått bra. Det var ju min stora oro och de lovade att om han blev helt utom sig och inte kunde lugna sig och känna sig trygg med dem skulle de komma med honom till hotellet men det behövdes aldrig. Fast han blev väldigt glad av att se oss. Just det, det var jätte märkligt på bröllopsdagen, Lukas tyckte inte alls om att vara hos oss då utan kändes sig tryggare hos Morfar som bar på honom i Ergon. Han kände väl av att vi inte var som vanligt. Vad han fick många kommentarer om att det såg mysigt ut att ha sitt barnbarn i Ergon och han kunde ju inte annat än hålla med.

Presentöppning hade vi här hemma med närmste familjen. Vi hade önskat oss bidrag till bröllopsresan, ät och drickbara ting och bidrag till Kronprinsessans Victorias fond. Och det var vad vi fick också. Fantastiska viner och en hel del presentkort från fritidsresor och Victorias fond fick ett bra tillskott den med. Vilka vänner vi har. Vilken dag vi fick och vad Lycklig jag är!!!!!!!

Det blev så långt men jag var tvungen att få skriva av mig. Bilder kommer så fort vi får några digitalt, tog inga själva.
Svar på tråden: Hurra nu är jag fru R!! (även på ankomst 0404)

först

Skrivet av  Myzan & Co
ett JÄTTESTORT G*R*A*T*T*I*S :)
låter som en alldeles uuunderbar dag och kväll/natt/morgon *ler*

så skönt att det funkade med lillprinsen, klart att mormor och morfar är stolta och glada över att få ha busat och gosat med sitt barnbarn.

all lycka till er,
kramar från oss
 

Det låter som en underbar dag!

Skrivet av  Hervor
Vad härligt allt låter, trots den lätt stressande inledningen med febersjuk liten kille.

Dagen, och kvällen och övernattningen låter jättefin. Det där med konfektbröllop tycker jag verkar vara en strålande idé, det blir liksom inte "för mycket".
 

Glömde...

Skrivet av  Hervor
GRATTIS!!!

(Jag har verkligen gröt i skallen av all amning...)
 

Grattis Fru R

Skrivet av  geo75
Låter som en fantastisk dag och skönt att höra att allt gick bra med skorna :)

Ser fram emot att få se bilder här sen!
 

Grattis

Skrivet av  FRBFR 27/8
vilken härligt mysig dag ni fick
*längtar till våran dag i augusti*

kram
och hälsa maken från alla oss här!!!
 

GLÄDJE!

Skrivet av  engeltina
Underbart minne. Grattis!:)
 

Grattis

Skrivet av  mamma i dec. 03
vilken tur att det blev lyckat. Blev så nervös när jag läste att Lukas fått febe och din mor på sjukhus, kan det bli mer typiskt????

Skönt att det gick bra och att ni hade en mysig dag/ar. Jättekul att läsa! Väntar med spänning på bilder:-)