Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad är rimligt att betala för fotograferingen?

Skrivet av Hervor
Jag har precis talat med en fotograf om bröllopsfoton och han ska ha 4.500 kronor för sitt standardpaket som är en DVD-skiva innehållande alla fotografier samt en bok med åtta bilder på oss. Är det rimligt eller ska jag försöka shoppa runt lite mer? Om DET nu går, det kryllar inte av fotografer uppe i Jukkasjärvi verkar det som.
Svar på tråden: Vad är rimligt att betala för fotograferingen?

Vi betalade 5700 kr

Skrivet av  ...
för 12 bilder, men vi tog hälften svart/vita och det fick vi betala 1000 kr extra för.

Och så tog vi ett album som det var tryck på framsidan med våra namn och datum och så kom fotografen till kyrkan så vi tog kort mot vattnet!
 

Tack!

Skrivet av  Hervor
Då behöver jag inte känna mig skinnad då:-) Tack för att du tog dig tid att svara.
 

Vår är billig!

Skrivet av  Åsa med Klara
Det märkte jag när jag ringde runt han tar 2000 ingefär för 12 bilder och då kostar svrtvita inte extra...men han har inga kostnader för lokal utan jobbar hemifrån som det verkar-antagligen tuff konkurrens också i storstäderna!

Men många tar runt 5000 i alla fall!
:)
 

Vilken tur ni har!

Skrivet av  Hervor
Jag hade hoppats på att vi också skulle få tag på någon som var lite billig men det verkar helkört - de andra jag ringde var ännu dyrare så nu har vi bokat honom. Han mailade lite foton han tagit och det ser bra ut så jag hoppas att vi blir nöjda med honom.
 

Ja man har inte

Skrivet av  Åsa med Klara
så stort val-vi får hoppas på att vi blir nöjda båda två!Vår fotograf verkar inte vara den flashiga typen precis men lite vår typ av människa ändå!
:)
 

Artiklar från Familjeliv