Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny deltagare!

Skrivet av Ellen
Hej alla!

Är nykomling på sidan eftersom sambon friade i helgen. :)
Har miljoner frågor och tusen tankar om hur jag vill ha bröllopet, men det känns som att jag skulle behöva ägna mig heltid i 2 år för att få ihop allt.

Vi vet:
*att vigseln ska ske utomhus, Sthlms skärgård.
*att vi ska bjuda ca 50 gäster
*ungefär hur klänningen ska se ut (ska bara hitta den)
*hur ringen ska se ut (ska bara hitta den också)
*att Widors Toccata ska spelas (hur man nu löser det utomhus?!)

Ja! Det var allt vi vet!
Jag får väl börja bombardera med frågor här, så kanske jag kan bocka av min digra lista successivt!

Jobbigt, underbart, stressigt, ljuvligt!

Tack för mig för nu!
Svar på tråden: Ny deltagare!

Välkommen säger jag!:)

Skrivet av  engeltina
När ungefär sker bröllopet,inte om 2 år? :)

All lycka.
 

grattis och välkommen hit :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Grattis och välkommen hit!

Skrivet av  Hervor
Vad roligt att bli friad till:-) Och roligt för dig att du har all planering att se fram emot.

Hoppas du hittar din klänning och din ring. Jag har haft tur och har hittat det jag vill ha.
 

Grattis

Skrivet av  geo75
och välkommen hit! Har ni bestämt datum oxå?
 

Grattis och välkommen!

Skrivet av  ~~Erika~~
Hoppas du ska trivas hos oss här inne. Alla är underbara! :) Och har amssor med råd och tips. Själv är jag en liten periodare här inne eftersom vi inte riktigt satt datum ännu utan planerar bröllop sommaren 2006. Och som du ska vi ha vårt bröllop utomhus. :) Lycka till!

*kram*
 

För det första

Skrivet av  mamma i dec. 03
ett stort grattis till er och välkommen hit!
Tror inte du behöver två år precis *ler* , tycker du har kommit en bra bit på väg redan.
Lycka till och än en gång välkommen hit till denna underbara sidan!
 

Lite tillägg + fråga om utomhusbröllop

Skrivet av  Ellen
Hej igen!

Tack för varmt välkomnande! Här kommer jag trivas! :)

Datum var det... Nej, det är inte satt. Vi räknar iskallt med att hinna till sommaren 2005. Samtidigt som man inte vill stressa... Men sommaren 2006 känns såååå långt borta och det måste bara ske på sommaren eftersom jag är så långt från en köldälskare man kan komma. Alltså - i sommar nån gång är det tänkt.
Det hänger på två saker; Vi måste hitta en lokal. En bekant driver festvåning där vi helst vill vara, men vi har inte fått besked om när den är ledig.
Nummer två är prästen. Vi har en son som hade en fantastisk doppräst. Vi bestämde oss redan då (5 år sedan) för att han skulle viga oss när det blev aktuellt. Men nu helt plötsligt har prästen gått och blivit halvkändis och verkar vara ganska svår att boka. :( Vi väntar besked från honom också.

Så... för att sammanfatta. Kan vi pussla ihop lokalen med prästen någon helg i sommar så blir det nästa år!

När jag ändå svamlar kan jag passa på att fråga om lite tips om man ska vigas utomhus.
Tanken är att det ska ske på en ö och gästerna ska alltså transporteras dit med båt. Själva festen kommer dock att äga rum på fastlandet, men även det i skärgården. Men, vad bör man tänka på vid vigsel utomhus? Vi regn? Hur gör man? Har man ett megatält standby? Musiken? Det går naturligtvis inte att få någon orgelatmosfär utomhus, men kan man ändå få en stämningsfull in - & utmarsch? Vi ska ju då ha Widor...
Jag vill ha det så traditionellt som möjligt (pappa ska ge bort mig t.ex.), trots att det är utomhus.

Vräk på med tips bara, så kommer fler frågor hagla så småningom!

Tjing!
 

Välkommen hit!

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
Och grattis! Visst är det mycket att hålla reda på och att planera, men det är ganska kul också.
Vi gifter oss den 6/8 -05 och har kommit ganska långt i planeringen tycker jag...
 

Artiklar från Familjeliv