Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tärn- och näbbsklänning (smakråd)?

Skrivet av *Brud 6/8 -05*
Vad tycker ni om denna tärn- och näbbsklänning: http://www.foreverbridals.com/images/75118.jpg
Ska ha tre tärnor och två näbbar (en flicka och en pojke).

Själv ska jag förmodligen ha denna klänning: http://www.foreverbridals.com/gownpix.asp?Style=42211. Passar tärn/näbbklänningen till den?

Och en sista fråga om ni orkar *s*:
Blir den andra näbben (pojken alltså) för uppklädd med en jaquette eller liknande??

Tack på förhand!
Svar på tråden: Tärn- och näbbsklänning (smakråd)?

Jag tycker

Skrivet av  Hervor
inte att tärn- och näbbklänningen passar så bra ihop med brudklänningen du valt utan tycker att du ska satsa på något utan de där vita dekorationerna. De ser lite billiga ut i förhållande till den urvackra brudklänningen.

Jag tycker inte att pojknäbben blir för uppklädd med jaquette, han kommer förmodligen att bli alldeles bedårande:-)
 

Ja...

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
lite så känner jag också. Kanske ska välja något lite elegantare till tärnorna och kanske brudnäbben kan ha denna klänning...

Och ja, han kommer bli alldeles bedårande i jaquette :o)

Tack för ditt svar
 

Är inte rätt person merän att

Skrivet av  engeltina
säga att klänningarna är underbara!! Jösses.
Ska du sola innan ? :)
Hur ha håret? Långt?
*såg för första ggn på Izabellas bröllop i kväll*

Tyvärr vet jag vad en jaquette är *dum?*

Lyckönskningar!

Är du den jag tror...? "med Martin??...Eriksson:)"

 

Nej :-)

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
Jag är inte den du tror, ska inte gifta mig med någon Martin ;-)

Visst är klänningen underbar. Har tänkt sola en del innan under sommaren, men inte alltför mycket. Har tänkt ha håret uppsatt i en lös knut med några hårslingor hängande.
Izabellas frisyr var urfin!
 

Jag tycker

Skrivet av  makeba
att av de klänningar som finns på den siten så skulle dessa passa bäst till den klänning du valt:
http://www.foreverbridals.com/gownpix.asp?Style=75101

Jag tror att det blir väldigt sött/stiligt ifall gosen är klädd i samma klädsel som bestman och brudgum :-)
 

håller med!

Skrivet av  Barockbrud
de klänningarna var underbara!
Tyckte iof att de andra var ganska fina med men de här som du hittade var ursöta!
 

Jag håller med makeba och..

Skrivet av  ~~Erika~~
..barockbrud.. dessa klänningar tror jag passar bättre! :)
Och självklart kommer lillkillen bli underbar! :)
 

Åh, den var fin!!

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
Ska visa tärnan denna klänning, den var också jättefin!
Tack för tipset!
 

Vad ska brudgummen ha på sig?

Skrivet av  karin
Det lillpojken har på sig ska ju inte gärna vara mer uppklätt än brudgummen.

Småflickornas klänning tycker jag är OK, men tärnklänningen tycker jag påminner mer som en gammaldags underklänning. Men trivs hon i den och vill gärna ha den så är det väl OK. Det är ju augusti och förhoppningsvis varmt väder, så då är det OK med ärmlöst och så. Man vill ju inte att barnen ska behöva frysa annars.
 

Brudgummen ska...

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
ha jaquette på sig. Tyckte det skulle vara fint om far och son hade likadana kläder på sig :-)
Tack för svaret!
 

Din klänning

Skrivet av  Tina
tycker jag är jätte vacker. Näbbklänningarna var söta på flickorna men på den vuxna tjejen tyckte jag det såg ut som ett nattlinne, förlåt!
 

Artiklar från Familjeliv