Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Foto före eller efter vigseln?

Skrivet av Mammalovig,( blivande sommarbrud!)
Hej!
Vi gifter oss klockan 14.00 och har möjlighet att bli fotade före eller efter vigseln. Bröllopsfesten kan börja ca 16.00. Hur skulle ni ha gjort?
Innan är man ju fräschare ( inga tårar och läppstiftskladd från gratulanter...) men efteråt borde man vara gladare och inte så nervös... Hjälp!
Hur gjorde ni?
Svar på tråden: Foto före eller efter vigseln?

Vi kommer köra före..

Skrivet av  • Catharina •
..just för att man inte hunnit fläcka ner klänningen, eller rufsa till håret då :-)
Hoppas iofs inte göra det under middagen heller, men man vet ju aldrig..
 

Vi fotades oss dagen innan :-)

Skrivet av  fru E
utomhus i septembers vackra eftermiddag/kvällsljus. Det blev underbara foton!

Det kostar lite extra med dubbel frissa/smink men det var det värt av flera anledningar:

1. Totalt stressfritt, vi hade hela eftermiddagen och kvällen på oss. Fotades i 2 tim. Fotografen var jättenöjd och ville knappt sluta :-) Bilderna blev också toppen!

2. Vi fick ju träna att röra oss i kläderna och det känns väldigt naturligt på den stora dagen! Gästerna tyckte att vi så så avslappnade ut...?

3. Vi fick lite extratid på själv bröllopsdagen. God tid för att göra sig iordning. Efter själva vigseln åkte vi iväg och var för oss själva en stund innan festen - det rekommenderas varmt!!!
 

Svårt...

Skrivet av  Johanna
Vi fotade oss innan vigseln men vi hade vigsel kl. 16:30 så det hade blivit sent om vi gjort det tidigare. Iom att ni har vigsel kl 14.00 kanske det blir lite stressigt med allting, frissa, make-up, transport till och från fotograf, transport till kyrkan, och glöm inte att äta mat också. Å andra sidan, om man fotar efteråt kan gästerna få vänta ett tag innan brudparet anländer så då ska man kanske tänka på att det krävs en extra påfyllning av champagne och kanske att man ska servera något tilltugg. Snabbt svar från mig med några tankar och funderingar, hoppas att du blir något klokare :-)
 

innan vigseln...

Skrivet av  makeba
Man är mest glad..fotografen var bra på att få oss att slappna av..
och helt klart är man mest "städad" innan vigseln.
 

Vi gifte oss oxå kl 14.00

Skrivet av  ...
i juni i år.

Vi fotade oss efter, fotografen stod och väntade utanför kyrkan.
Så medans vi fotade oss, tog ju inte mer än 30 min så åkte alla gäster tillsammans med mina föräldrar där vi skulle ha festen och drack välkoms bål och minglade lite!

så efter passade oss utmärkt!
 

Efter

Skrivet av  
Vi gifte oss 16:00 och plåtade oss efteråt. Trots att vi gifte oss sista september så fick vi både studio- och underbara höstbilder ute.

Fotar man sig efter så är det verkligen bröllopsbilder, man ÄR gift.
 

Vi...

Skrivet av  Venus
väljer efter, alla gånger! Jag kommer vara sååå nervös innan och då blir det inga bra kort!
Bättre att fota efter med gott om tid och när den värsta nervositeten släppt!
Dessutom får han inte se mig innan vigseln! :)
 

Förmodligen efter

Skrivet av  Hervor
Annars kommer vi att ha så fruktansvärt mycket publik men jag tror nog i alla fall att jag vill fotas innan så jag slipper frysa häcken av mig och vara blå på bilderna;-)
 

Innan har vi tänkt

Skrivet av  Åsa med Klara
Jag har en känsla av att det kommer att gråtas en skvätt... sen gifter vi oss kl 15 30 och tycker det börjar bli sent efter det !
Finns säkert fördelar med allt!
Lycka till!
:)
 

Vi kommer förmodligen...

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
bli fotade av fotografen både innan och efter. Fotografen ska även vara med under själva vigseln och fota (är en vän till oss som är utbildad fotograf). Och eftersom han även kommer på festen blir det nog en del bilder där också...
 

Artiklar från Familjeliv