Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Transport från kyrkan?

Skrivet av Thessan
Hur ska ni transportera er från kyrkan till festlokalen? Taxi, veteranbil, häst och vagn, sportbil, eller nåt annat? Behöver inspiration!
Svar på tråden: Transport från kyrkan?

Vi...

Skrivet av  Venus
kommer nog att åka vår vanliga bil... Har ca 3 mil mellan kyrkan och restaurangen så häst och vagn är inget alternativ, tyvärr, för annars hade det blivi det!
 

Hmm.. ingen aning!

Skrivet av  • Catharina •
Har jag faktiskt inte ens tänkt på än. Mkt att fundera över & planera :-)

Alltså, vi gifter oss inte i kyrkan, utan i festlokalen. Men man ska ju ta sig dit & hem också.. *hmm*
 

Nästan säkra

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Det blir troligtvis häst & vagn
 

Vi fick låna

Skrivet av  Jolin
en sportbil...gratis.
Inget speciellt med den bilen, det var en Renault Megane cabrolet (den nya modellen) och därför tackade vi ja till det erbjudandet. Annars hade vi tanke på att
1. springa därifrån för att överaska alla och ha en taxi väntandes runt hörnet
2. Låna en flakmoppe och låta honom köra iväg med mig på...
 

Vi åkte...

Skrivet av  Tinalill m. Becka 0207 + Vickis 0310
... i en gammal fin \'veteranbil\'. Vi hade några mil mellan kyrkan och festlokalen så bil var enda alternativet och bilen som min pappa fixat var jättemysig.

//Tinalill - som trots fler år som gift gärna kikar in på bröllopsform *ler fånigt*
 

Vi åkte....

Skrivet av  Teres m. Alva -02 & Gry 041019
... en gammal Crysler kad så tufft! :)
 

Häst och vagn!

Skrivet av  karin
Men pållen bor på gården där bröllopsfesten hölls, så det var inte så långsökt för oss!
 

Vi ska...

Skrivet av  Anna med Leo
..åka båt från kyrkan till festlokalen :)
Både kyrkan o festlokalen ligger vid vattnet här i Trollhättan så vi ska åka med mina föräldrars båt dit.

Annars så har vi ett annat alternativ (om det skulle regna)...raggarbil :)
 

Båt

Skrivet av  geo75
Hej vi åker åt till festlokalan och gästerna (eftersom det är mycket barn) åker "turisttåg" som vi klätt in fint.