Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny långplanerare här...

Skrivet av Marine m Rasmus 2003
hejsan tjejer tänkte kika in lite här. Kommer vara en långplanerare gällande bröllop. Sambon friade till mig på min födelsedag i september och lite löst har vi planer på giftermål sommaren 2006, d v s om 1½ år.

Vi har precis köpt ett hus som vi kommer flytta in i i januari/februari och som skall renoveras vilket innebär att mycket pengar och energi går åt till detta framöver och det kommer bli svårt att få råd med det storslagna bröllop vi kanske helst av alls önskar oss.

MEN, idéer börjar poppa upp i huvudet...för vi kommer själva ha ett 70 kvadrat stort vardagsrum i vårt hus, helt öppet utan några pelare så jag har fått för mig att vi kanske, kanske skulle kunna ha bröllopsfesten i vårt eget hus och därmed slippa undan lokalhyra.
Vi vill gifta oss kyrkligt...men nödvändigtvid inte just i kyrkan. Jag gifter mig gärna i naturen och vi kommer bo i vacker Kolmårdsnatur precis vid djurparken om någon känner till omgivningarna.

Personligen skulle jag själv gärna stå som vinterbrud...sambon har dock inte riktigt nappat på idén. Med tanke på alla renoveringar framöver kanske vi måste rucka på planerna och då kanske kanske det kan gå att bearbeta honom till detta. Min tanke är då ett lite originellare nyårsbröllop eftersom vi träffades och förlovade oss på nyårsafton åren efter varandra. Nyår 2006/07 firar vi dessutom hela 10 år som förlovade så det känns för mig mest rätt...men vi är ju som sagt två som skall vara med och bestämma *ler*.

Kom gärna mer lite tips, idéer och synpunkter kring mina funderingar. Allt är välkommet även om vi har låååång tid på oss att planera ännu.

Kram
Svar på tråden: Ny långplanerare här...

grattis och välkommen hit :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Vad kul med en till :)

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Vi ska gifta oss 2006!

Vinterbröllop tycker jag är jättefint, och tänk en liten stenkyrka i smällkall vinter med fårskinnsfällar på bänkarna...mmmm!
Svårast är väl att garantera gnistrande frost eler tjockt med snö, för det skulle jag verkligen vilja ha!

Välkommen hit!
 

Grattis och välkommen hit!

Skrivet av  Hervor
Vad roligt att ni ska gifta er.

Jag tycker på sätt och vis att det kan vara roligt att ha bröllopsfest hemma men samtidigt så har jag ingen lust att ta reda på röran efteråt. Tänker på toaletter, disk och annat. Burr! Jag tror att man vinner på att ha festen "på lokal".
 

Tja, ci har ju ett tag på oss att fundera *ler*...

Skrivet av  Marine m Rasmus 2003
inget definitivt behöver ju bestämmas än på något halvår i alla fall *ler*. Och det är inte ens säkert vi fått ordning på vårat hem tillräckligt för att släppa in folk där ännu.
 

Artiklar från Familjeliv