Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej!

Skrivet av Emrika
Jag är lite ny på denna sidan. Har inte skrivit något förut men varit inne och läst en del.

Nu har jag en lite fråga och jag undrar om någon har några tips.
Jag och min sambo ska gifta oss i januari på hans 30-årsdag. Då ska vi åka utomlands och gifta oss. Egentligen är vigslen på Landvetter innan avresan men vi byter ringar på hans födelsedag. Det är ingen som vet någonting förutom det paret som ska resa med oss.

Vi vet att våra närmaste förmodligen inte är så jätteförtjusta i att vi smiter med bröllopet så vi tänkte bjuda på bröllopsmiddag när vi kommer hem (plus att vi fyller 30, jag fyller ett par veckor efter min sambo).

Nu har vi tryckt upp "vykort" med kort på våra ringar med graveringen synlig som vi tänker skicka när vi är borta och där kommer vi bjuda in till bröllopsmiddag i efterskott och 30+30 kalas (är lite rädd att min mormor svimmar när hon får kortet!).

Men nu till min fråga: vad skall vi bjuda på??? Det är ca 20 personer som blir bjudna och jag tror att alla kommer. Vi skall vara hemma hos oss och egentligen skulle jag vilja laga maten själv men det kan bli ganska krångligt till 20 personer. En tanke som slog mig var att ha nån form av buffé men vad skall den innehålla? Sitter och spånar för jag skulle vilja ha klart en "meny" när vi kommer hem från resan så det "bara" är att handla och "kocka".

Är det någon som har några förslag? Eller har gjort något liknande förut? Jag är jättetacksam för allt påhittigt! :))
Svar på tråden: Hej!

Grattis och välkommen!

Skrivet av  Hervor
Vad roligt att ni ska gifta er. Tycker att det låter som om ni tänkt igenom allt väl:-)

Ett förslag på meny är väl att köra en italiensk buffé. Gå in på www.arla.se och kolla deras bufféer. Jag körde den italienska på en fest med 30 gäster en gång och det blev succe. Dessutom kan man göra det lätt för sig genom att komplettera med parmaskinkaskivor, mozzarella-tomatsallad, lite mortadella och lite andra italienska ostar.

Mandelskorpor att doppa i Amaretto blir jättegott som dessert:-)
 

Toppen!

Skrivet av  Emrika
Tack så jättemycket för tipset!! Har varit inne och kollat på arla och där fanns ju massor av tips!

Kommer säkerligen använda mig av detta
 

grattis och välkommen hit :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Tack!! *imt*

Skrivet av  Emrika
.
 

Artiklar från Familjeliv