Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tackar för välkomnandet!

Skrivet av Anoke
Roligt att känna sig välkommen! :-) Har inte hunnit skriva så mycket än, det är ju bråda dagar så här innan jul men så fort vi kommer igång med planeringen så lär jag hänga här en hel del.

I morgon ska vi få hämta ringarna hos guldsmeden, jag är jättepirrig inför det känner jag. Vi har varit där och provat dem i halvtid (vi har beställt handgjorda) och de var sååå fina då, men nu har jag glömt lite hur de såg ut. Tror nog förstås att det kommer bli kanonbra och det ska bli så underbart att få ringen på fingret i morgon. :-D
Förlovningsdatumet kommer dock att vara den 10/12 eftersom det var då min sambo friade. Hur har ni andra gjort med datumet?? "Frieridatumet" eller "byta-ringar-datumet"??


Svar på tråden: Tackar för välkomnandet!

Kul att hämta ringarna:-)

Skrivet av  Hervor
Jag förstår att du känner dig pirrig. Vi hämtade ju våra i söndags och jag var alldeles stirrig innan vi varit där. Vi blev helnöjda i alla fall:-)

I våra förlovningsringar står datumet då han friade, vi bytte ringar först en vecka senare.
 

Nu sitter de på fingret!!

Skrivet av  anoke
Du hade rätt, jag hade inte behövt vara nervös. Ringarna är så vackra och sedan 3 timmar sitter de på våra fingrar :-D

Vi har ju vitguldsringar och hade egentligen beställt orodierade men det hade de missat och hade rodierat (behandling för att göra dem ännu "vitare") dem men jag tycker inte att det gör nåt. De är så blanka och fina och om vi vill att de ska ta bort det så är det inga problem...

Ska bli spännande att berätta för familjerna i morgon, jag vet att våra mödrar har väntat på det här så troligtvis blir det glada miner!! :-)

//Anoke
 

Artiklar från Familjeliv