Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste kanske vänta till 2006

Skrivet av • Catharina •
för vårt garagetak läcker in (ligger två stooora presenningar på det nu) och det _måste_ bytas ut till våren. Det kommer kosta 15-20000:-, och därmed spricker bröllopsbudgeten rejält!!! :-(

Känns ju tråkigt såklart, klänningen hänger i garderoben (såå läcker), ringen är ju graverad & klar (fast det går väl att gravera om)...

Sambon har berättat för sina båda föräldrar om att vi troligtvis inte har råd nu till sommaren & jag har sagt det till min mamma, men ingen har erbjudit sig att skjuta till pengar så att vi får vårt bröllop. Har inte pratat med min pappa ännu, han är på Teneriffa.
Det är alltså inget vi har räknat med på nåt vis, men visst vore det trevligt om våra föräldrar hjälpte till, så vi kunde gifta oss.

MEN som det ser ut så får det alltså bli 10/6 men 2006 istället för 2005.

Kommer säkert hänga här lite ändå, och kolla hur det går för er andra.

Kram!!
Svar på tråden: Måste kanske vänta till 2006

Åh nej!

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Fyyy så tråkigt!
Klart du blir besviken :(

Många kramar gumsan!
 

Neeeej vad tråkigt!

Skrivet av  Åsa m Klara
Hoppas verkligen att ni kan få till ert bröllop ändå!
Kan ni inte slimma det ännu mer klänning och ring har ni ju redan ?
Hoppas ni vinner på triss annars:)
Kram !
 

oj, vad tråkigt

Skrivet av  makeba
När man ställt in sig på en sak ...och så plötsligt verkar det inte kunna bli så?

Ni kan inte slimma det ännu mer, som Åsa med Klara skrev?... (och kanske så bestämmer sig era föräldrar för att bidra ändå till sist när de fått fundera ett tag till....)

 

Men vännen!

Skrivet av  Emma Med Ronja & bf 3/3
Gud va trist! Hoppas ni kan lösa det på nåt vis!

*kramar om*
 

Åh nej!!!

Skrivet av  Hervor
Fy sjutton vad tråkigt. Jag blir verkligen ledsen för er skull och hoppas att det inte blir så att ni måste skjuta på bröllopet utan att pengar kommer till er så att ni både kan fixa garaget och gifta er till våren.

Hoppas era föräldrar ringer och erbjuder sig att skjuta till pengar.

Kram
 

men nääääääää

Skrivet av  Myzan & Co
fy va trist vännen *ledsen*

hoppas att det ordnar sig så att ni kan gifta er enligt planerna iaf *håller tummarna*

kramar i massor
 

Men kära du! Kan ni inte

Skrivet av  engeltina
ändra i planerna? Göra det enklare? Jag skulle def inte vilja vänta ett år extra, man vet ju aldrig vad som händer.
Vet att du sett fram emot det.
*kramar*
Är du ok?
 

Låna på huset :-)

Skrivet av  JessicaF
Finns det ingen möjlighet att låna pengarna till garagetaket på huset? Det innebär ju trots allt en förbättring av värdet på huset med ett nytt garagetak? Jag är en vig optimist som håller tummarna för att ni ska få komma till skott med ert bröllop under 2005 trots allt!
 

Har gjort en ansökan

Skrivet av  • Catharina •
..till banken nu via nätet, så får vi se vad de säger. Hoppas ju såklart att vi kan låna till taket... och att bröllopet kan bli av som planerat!!

Tack!
 

Men typiskt...

Skrivet av  Ia med Filippa-01 & Alexander-03
....j*drans garagetak!!!

Hoppas det ordnar sig, så att ni får erat bröllop 2005. Du som har planerat och fixat så mycket, jag är ledsen för er skull.

Kram till dig!!!
 

Tack allesammans! :)

Skrivet av  • Catharina •
Nu får vi se om vi får låna till taket, så får vi räkna & se om vi grejar ett bröllop också. Vi hade redan superbudgetversionen i tankarna, så kanske kanske.

Håller er uppdaterade :-D

KRAM,
 

Verkligen jättetråkigt...

Skrivet av  Anna & Leo (som är utan nätet from 30/12)
...att höra! Nedrans garagetak! :(

Hoppas hoppas att det ordnar sig iallafall så att ni kan gifta er -05 iallafall!

*håller tummar*

*kram*
 

Tack Anna!

Skrivet av  • Catharina •
Utan internet? Varför? Hur länge?
Hur överlever man?? *s*
Hoppas du får tillgång till nätet snart igen.

*tackar för kramen & kramas tillbaks*
 

*s*

Skrivet av  Anna & Leo (som är utan nätet from 30/12)
Ja du...vi sa upp vårt abonnemang för att byta bolag och hastighet meeen så hade det bolaget vi valt inte plats...så vi får vara utan nätet i en månad.

Och joo, jag har panik *s* Huur ska jag klara mig?? :)

*kram*