Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har vi kommit igång-gästfråga+prisfråga

Skrivet av mammis
Det blir nog den 21 maj!!! Pingst(helgen innan) är det konfirmation så då fanns det ingen tid:o( och helgen innan pingst, när det är långhelg, har vi nog inte så grönt här uppe i norr. Men 21:a maj blir det nog!!!
VI har oxå prel.bestämt att vi bjuder vår släkt(inte så många) och våra allra närmsta kompisar. Då blir vi 47 gäster. Är det för lite?
Ska vi bjuda mer, måste vi bjuda den och den, om vi bjuder den, ni vet...och då blir vi 75 gäster. Det känns nästan lite mycke det. Men min tilltänkta tror inte det blir nån rolig dans på 47, ifall några åker tidigt. Vad tror ni?
Och vår mat kostade 300:-/pers. Förrätt, varmrätt, tårta och kaffe. +deras dryck sen till maten, det blir nog 500:-/kuvert har vi räknat ut.En öl till förrätt, rött vin till mat och avec till kaffet.
Är det dyrt eller normalpris vad det kostar? Har inte frågat på fler ställen då vi vill vara där.

Svar på tråden: Nu har vi kommit igång-gästfråga+prisfråga

Tycker att

Skrivet av  Hervor
47 personer låter ganska lagom och jag tror det kan bli väldigt roligt ändå. Det beror ju på er budget. 500 kronor per kuvert låter lite lite. Jag skulle nog lägga till en hundralapp per kuvert, det blir nästan alltid dyrare än man trodde. Ni kan ju inte bara servera ETT glas rött vin till maten, t.ex. Det ser trevligare ut om serveringen går runt och bjuder om.

300 kronor för maten tycker jag annars låter billigt, här i Stockholm ligger priserna betydligt högre.
 

Men,

Skrivet av  mammis
vi har räknat på en flaska vin/2pers till varmrätt. alltså 1/2 flaska på en person, och så har vi ändå lagt på lite pris på det.
Det borde ju räcka, och nån dricker mindre/inget alls och nån dricker ju mer...Vad tror du?
 

Ja, har ni räknat såpass

Skrivet av  Hervor
så lär det väl räcka - en halv flaska är ju väldigt generöst:-) Fast jag är lite vis av erfarenheten och den säger mig att man kanske ska ta i lite när man budgeterar så att man inte får några tråkiga överraskningar.
 

alltså maten tycker

Skrivet av  Åsa m Klara
jag det låter som ni fått ett välfigt bra pris på-så det kan du vara nöjd med!
Antal gäster är väl en smaksak,vi ska ha runt 20-30 personer och jag tycker det blir lagom,även om många säkert tycker det är lite.
Jag vill hinna med mina gäster inte bara stressa runt och inte mer än heja på folk-slöseri med tid:)

Så gör som ni känner för-i slutändan är det ju även en fråga för ekonomi!
 

Nu...

Skrivet av  mammis
blir jag ju orolig om maten är dålig, då ni säger det är så billigt...
Måste kanske be att få provsmaka???
 

Klart du kan få provsmaka

Skrivet av  Åsa m Klara
men priset kan ju också beror på var i landet man bor.
I storstäderna slänger de glatt på lite extra!
 

Artiklar från Familjeliv