Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att fria

Skrivet av *
Jag är sugen på att gifta mig, min sambo säger NEJ hans mamm har varit gift och skild 3 gågner och han vill ej bli som hon, men jag vill hemskt gärna, Jag skulle iallafall vilja fria till honom för jag tror han säger JA bara det att han är osäker. Tipsa mig på kul sätt att fria eller är det bara männen som skall fria till kvinnan.
Svar på tråden: Att fria

inte svaret du vill ha :-)

Skrivet av  Solen
Jag tycker kvinnor kan fria lika bra som män. Men jag skulle inte friat om han har sagt att han inte vill gifta sig. Känns fel liksom.
 

Lockar det att fria fast du kan få nej?

Skrivet av  karin
Jag tycker kvinnor kan fria. Skapa en trevlig situation, och känn erfter om det känns bra. Men se till att det är en situation där han kan säga nej utan att det känns pressat. Man vill ju inte pusha någon att göra det som bara den ena vill.

Fast egentligen gillar jag inte iden med att göra beslut om giftemål till en ja/nej-fråga. Jag tycker man ska komma överens med varann istället.
 

om sambon säger NEJ

Skrivet av  FRBFR
och inte vill så tycker jag inte du ska fria. Om jag hade sagt till min partner att jag int evill gifta mig och han ändå friade skulle jag bli sur eller arg eller besviken och tycka att han inte lyssnade på mig..
så varför friar du?

Sätt dig ner och prata och hör efter hur fast han är i sitt nej innan du överhuvudtaget tänker på att fria.. annars kanske han känner sig jättepressad eller blir ledsen.
 

Artiklar från Familjeliv