Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Smakråd!

Skrivet av ellen
Hej!

Bröllop står på en ö i maj (om vi nu hinner klart på något outgrundligt sätt...)

Vad tycker ni om följande klänningar?
http://www3.bridesave.com/search/index.cfm?action=details&product_id=319

eller:
http://www3.bridesave.com/search/index.cfm?action=details&product_id=331

Jag har tusen bilder som jag väljer mellan, men jag börjar med dessa...!
Brudbuketten blir enkel med ett knippe långa vinröda kallor.
Kommentarer?
Svar på tråden: Smakråd!

hej

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Jag gilar ettan mycket bättre än tvåan!
Den var snygg!
Brudbuketten låter också superfin.
 

Hej

Skrivet av  geo75
bröllop på en ö i maj låter underbart! Jag tyckte den första klänningen var finare!

Brudbukett låter fint, själv ska jag ha liljekonvaljer (min favorit blomma) med lila/ rosa rosor (färgtemat på bröllopet).

 

Helt klart ettan!! *imt*

Skrivet av  Sandra
e
 

Hmmm

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
Ingen av klänningarna var egentligen min stil, så vad jag tycker är kanske inte så intressant, men jag kan inte motstå frestelsen att välja mellan två klädesplagg ;-)

Jag tyckte bäst om klänning nummer två, den var lite rolig att titta på, och lite ovanligare!
 

tycker

Skrivet av  Myzan & Co
bättre om den första klänningen :)
buketten låter toppen!
lycka till med allt,
kramar från oss
 

Oj vad svårt!

Skrivet av  Åsa med Klara
Jag vill kombinera ettans överdel med tvåans underdel-men annars så var nog ettan favorit om man måste välja:)
 

Ettan tycker jag

Skrivet av  loppran
..och jag gillar bukettidén. Har tänkt mig något liknande, men förmodlligen med vita blommor. Kanske med långa snören knutet i kryss längs med skaften...
 

Helt klart ettan!

Skrivet av  Hervor
Den känns fräschare och kanske lite mer modern än den andra som dessutom har lite för mycket spets (uppe vid axel/överarmspartiet) för min smak.
 

Tillägg

Skrivet av  Hervor
om buketten. Jag älskar vinröda kallor men tycker kanske att de känns lite för mörka för ett majbröllop. Har du sett de där urvackra kallorna som finns i lite ljusare färger?
 

makeba tycker att

Skrivet av  makeba
ettan är mer modern och därför kanske "snyggare" men tänker också att klänning nr två sitter bättre på kroppen om man har lite oformligare midja som man vill dölja men ändå få snygg...
Det allra mesta beror ju på hur den egna kroppen ser ut. Oftast så är det ju dessutom så funtat att det man gillar passar man oftast rätt bra i :-D
 

Ser dyra ut, och döljer inga BH-band

Skrivet av  karin
Alternativ två tycker jag var vackrast! Den hade så fint släp. Men det måste vara svårt att gå omkring när man har släp.
 

Den första! *imt*

Skrivet av  Tina med Elias-03
.
 

Går mot strömmen:

Skrivet av  Fia
Tvåan är vackrast! jag älskar spets och den har mycket vackrare kjol.
 

Jag tycker nog att

Skrivet av  JessicaF
ettan känns bäst. Med tanke på inramningen - på en ö - och med tanke på brudbuketten så, ja - den är mer stilren och därför gillar jag nog den bäst. Om ni skulle ha gift er i slottsmiljö så där otroligt romantiskt och dant, så hade jag nog röstat på tvåan som känns mer i den stilen liksom... :-)
 

Båda två är helt underbara!

Skrivet av  Sunshine
Jag tror nog att jag hade valt ettan. Men som sagt får du en skitsnygg klänning vilken du än väljer.
 

1:an !!

Skrivet av  • Catharina •
Jättesnygg!
 

1:an! Supersnygg! *imt*

Skrivet av  Anna & Leo *som är hos svärisarna*
*
 

Artiklar från Familjeliv