Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snälla hjälp mig med lite kärleksmusik...

Skrivet av Sunshine
Vi har inte tänkt dansa någon bröllopsvals utan istället blir det en vanlig "tryckare". Men till vilken låt? Åh, det är så svårt. Vi älskar RnB båda två och våra absolut lugna favoritlåtar är "I´ll make love to you" med Boys II Men och "Unbreak my heart" med Toni Braxton. Men ingen av dessa passar direkt in. Kan ni inte komma med förslag på alla möjliga kärlekslåtar ni kommer på...snälla! Helst med lite RnB-stuk, men det behöver inte vara det. Än så länge är det Celine Dion som ligger överst på listan, men det känns inte riktigt som vi även om låtarna är underbara.
Svar på tråden: Snälla hjälp mig med lite kärleksmusik...

Vi ska

Skrivet av  geo75
Hej vi ska oxa dansa tryckare istället för vals. Vi har valt "vår" sång och det är Enrique Iglesias (hur han nu stavar sitt namn *s*) med låten Hero så den blir det för oss. R&B är inte riktigt min sida så jag kan tyvärr inte tipsa om någon låt, men har inte de artisterna någon låt på sina skivor som kan passa? Lycka till!
 

Tack för svaret!

Skrivet av  Sunshine
Det behöver inte vara en R&B låt! Jag tar tacksamt emot alla tips! Bra låtval ni har gjort förresten, den är jättefin!
 

vår favorit

Skrivet av  Helena
är shania twain "from this moment"
hon skrev den ju dessutom till sitt eget bröllop så texten är ju perfekt!

"våra" andra låtar är wetwetwet "love is all around" och mr big *hmmm vad heter den...* "hold on" kanske..?

lite tips från mig!
 

Okej...

Skrivet av  engeltina städar bort julen
:) Boys II men Til the nd of the road?

I knew I loved you med Darren Hayes (fr Savage garden)?

Up where we belong med Joe Cocker och Jennifer Warnes....ja det finns massor!*mys*
 

From this moment!

Skrivet av  Hervor
Självklart "From this moment" som Shania Twain gjort. Jag får tårar i ögonen bara jag hör den - texten är jättefin!
 

Tack för era tips.

Skrivet av  Sunshine
Många fina låtar ni kom med. Egentligen är ju Shania Twains låt helt perfekt till bröllop, men jag gillar inte henne alls.
Mina favvisar just nu är:
I swear med All for one.
Endless love med Mariah Carey/Luther Vandross.
I´m your Angel med Celine Dion/R Kelly.
This I promise you med NSync.
 

Åh...N´sync... mmmm,den är fin

Skrivet av  engeltina
De har en annan fin också; God must have spent a little more time on you.

Westlife; Swear it again (den låten har jag tänkt ta några rader ur när vi ska gifta om oss \'drömmer* :-)

Endless love finns i en äldre bättre version med Diana Ross &...*stiltje* Någon som minns? Kenny Rogers?

Lycka till i valet.
 

Var det inte Lionel Richie?

Skrivet av  Sunshine
Jag tycker dock att den nyare är bättre.
 

haha, vart kom Kenny Rogers ifrån...

Skrivet av  engeltina
du har helt rätt :-)

Tack!
 

Vi ska ha...

Skrivet av  Amy
..The power of love med Celine Dion.

Den är så mäktig ...... Im your lady, and you are my man aaaahhhhhh!!
 

Ja, den är fin.

Skrivet av  Sunshine
Den har jag oxå haft i tankarna.
 

Artiklar från Familjeliv