Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Han friade på julafton!

Skrivet av Limbo
Jag blev helt tagen på sängen. Hade absolut inte förväntat mig det. Men när alla julklappar var utdelade så gick han ner på knä. Han hade köpt en "fuskring" hos guldfirman och vi skall välja ut tillsammans sen.
Vi har inte bestämt datum eller kyrka ännu men har tänkt att gifta oss i juni-juli.

Jag kan INGENTING om sånt här. Vad skall jag börja med? Vi har bestämt kyrka och måste ringa o boka den. Men sen? Vilken ordning på allt?
Svar på tråden: Han friade på julafton!

Grattis och välkommen!

Skrivet av  Hervor
Vad roligt att bli så överraskad:-)

Först och främst boka kyrkan, göra budget, skriva gästlista, fixa inbjudningskort, fixa klänning, börja kolla på blommor, boka fotograf m m. Hindersprövningen gäller bara i fyra månader så den kan du vänta med att skicka in.

 

Härligt~grattis!! imt

Skrivet av  engeltina
 

grattis

Skrivet av  Myzan & Co
och välkommen hit :)

kolla in på www.brollopstorget.se där finns en massa tips och råd! planeringshjälp finns där oxå\'!
denna sidan är oxå\' toppen, alla är så hjälpsamma.
på Skatteverkets hemmis kan du läsa om hindersprövningen som ni måste ha.
på Svenska kyrkans hemmis finns nog en del matnyttingt oxå\' :)

lycka till med allt,
kramar från oss
 

Välkommen hit

Skrivet av  geo75
åh gratulerar till det stundande bröllopet! Vi gifter oss i augusti!

Ni bör fundera på vilken typ av bröllop ni vill ha, boka festlokal oxå sen är det bara att ställa massa frågor här :)

Lycka till!!!
 

Gratulerar!

Skrivet av  ellen
Jag är också lite ny här! Sambon friade i december och vi har spikat datum i maj.

Börja med att skriva ner allt som ska ordnas, litet som stort - inbjudningskort, präst, lokal, transport, mat, hindersprövning, ring, kläder, m.m.
Sedan sätter man upp en prioriteringsordning.
Det första vi gjorde var att boka prästen eftersom vi ville ha en speciell.
Nr. 2 var festlokal. Vi har en jättefin som är prel.bokad, men ska försöka hitta lite fler alternativ. I Stockholmsområdet är det dock lite svårt, för vi är inte ute i god tid med storstadsmått mätt...

Vi försöker få "de stora" sakerna ur världen först - präst, kyrka, festlokal, m.m. När allt sånt är bokat kan man koncentrera sig på de - i min mening - roliga sakerna! Ringar, brudbukett, klänning, m.m. :)

Lycka till och grattis och välkommen hit!
 

Artiklar från Familjeliv