Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gifta sig?

Skrivet av anonymis just nu
det funderar vi på, men eftersom jag tycker det blir så jobbigt med all planering & allas förväntan, så undrar jag...

vet ni nåt kul/annorlunda ställa man kan åka till (helst i sverige/nnorden) & kanske gifta sig borgerligt & sen bo/leva lite fint/annorlunda.

Det får ej kosta multum,
Svar på tråden: gifta sig?

Vi gifter oss i iskapellet i

Skrivet av  Hervor
Jukkasjärvi nu i februari. Helt klart annorlunda och lite exotiskt. Det är inte borgerligt men vi ville ha ett kyrkligt bröllop. Det kostar förstås en del att vigas i iskapellet och övernattning på ishotellet kostar lite det med men man behöver ju bara sova en natt där om man vill. Vi kommer att åka dit och ha med oss våra allra närmaste vänner som vittnen så det blir en liten och intim ceremoni med efterföljande middag på ishotellets restaurang.

Gå in och kolla på www.icehotel.com så får du veta mer. Annars tror jag att det är trevligt att åka till någon av de andra nordiska huvudstäderna och gifta sig i svenska kyrkan där.
 

Skulle jag också vilja...

Skrivet av  Lilla jag
Vad kommer det att kosta? (vigsel, hotell/stuga, middag)
Hur många blir ni?
 

Vi åker upp dit

Skrivet av  Hervor
med bara våra bästa vänner som vittnen så vi blir bara fem personer till middag.

Boende och vigsel kostar ca 10.000 kronor, middagen är inte spikad men det går väl på några tusenlappar det med (har räknat med ca 4000 inkl vin), fotografen kostar 4500, blommorna kring 700 kronor. Det blir bra mycket billigare än vad det hade blivit om vi gift oss "här hemma". Då hade vi fått spendera en himla massa pengar.

Man kan, om man vill, välja att bara bo en natt på ishotellet och sedan ta något billigare inne i Kiruna. Det tar bara sisådär 20 minuter med taxi till Jukkasjärvi, sedan finns det väl ett värdshus man kan äta på också i Jukkasjärvi om man nu inte vill äta på Ishotellets restaurang.
 

Jultorp ranch

Skrivet av  • Catharina •
såg jag annons för på Bröllopstorget igår. Man rider in på varsin westernhäst in i den 500 (?) kvm saloonen där gästerna väntar.. verkar jättekul!
Det ligger faktiskt "granne" med min farmor & farfars hus, men det är lite långt bort för oss (16 mil).

www.jultorpranch.se

Annorlunda, minst sagt! :-D
 

På Bröllopsnoja

Skrivet av  geo75
som gick på Tv för ett tag sen var det ett par som gifte sig på Kolmårdens djurpark, tyckte det var lite häftigt! Annars är jag såååå avis på Hervor som ska gifta sig i iskapellet!!!
 

Artiklar från Familjeliv