Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här..+ fråga

Skrivet av Lo
I sommar/höst är det bestämt att vi skulle ha födelsedagsfest..Sambon fyller 30 & jag 25. Men eftersom vi oxå firar 5 år som par så tänkte vi slå till och gifta oss.. Men vi ska ha det väldigt enkelt..
Så jag kommer att hänga här..
Datumet är inte satt ännu & jag letar efter billiga & enkla klänningar.. Vet ni någon affär eller ställe på Internet. BOr i Jönköpingstrakten!
Svar på tråden: Ny här..+ fråga

Kristina brud och fest

Skrivet av  makeba
är ju kanske inte direkt den butik du ska söka i då...
och jag har 0 koll på vad det finns för butiker där.
Men ett tips som sällan brukar vara fel är att höra med lokala sömmerskan: Ofta kan man få riktigt bra priser fastän det är sytt upp efter önskemål.
ANNARS så hinner det ju faktiskt vara studenttider innan det är dags - så varför inte spana in bland alla studenterbjudanden?
 

Ja det kan man ju göra..

Skrivet av  Lo
+ att man kan kolla de lokala sömerskorna.. Hmm pratade med någon tjej utanför Aneby, hon skulle visst vara billig..
 

Har ingen aning men...

Skrivet av  Junibrud-05
...välkommen hit !!! Kul att ni ska gifta er.
Min sambo och jag kommer också att fira 5 år som par i år nu när vi gifter oss.
 

Oj vad skoj..

Skrivet av  Lo
Vad har ni för budget att köra på?
 

vår budget är på..

Skrivet av  junibrud-05
...ca 30.000 kr. Hoppas innerligt att vi inte spräcker den.*ler*
Vi har sparat i snart 2 år för att ha råd att gifta oss.
Hur stor budget har ni??
 

Ja du..

Skrivet av  Lo
hälften just nu!
 

välkommen hit & grattis :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Tack snälla (imt)

Skrivet av  Lo
hkj
 

Roligt! Blir det

Skrivet av  • Catharina •
ett överraskningsbröllop, eller kommer folk få veta vad som ska hända? :)

Vi gifter oss i juni, på samma datum som vi förlovade oss fast 5 år senare. Då kommer vi ha varit ett par i 7,5 år!

Lycka till med planeringarna :)
 

En till i juni

Skrivet av  HElen
och vi ska också gifta oss på samma datum som vi förlovade oss. Men här blir det 10 år senare. Vi förlovade oss på midsommardagen och i år ligger den på "rätt" datum också.
 

10 juni är vår dag :)

Skrivet av  • Catharina •
smidigt att ha samma datum som för förlovningen. Mindre att hålla reda på :)
 

Nja..

Skrivet av  Lo
Det återstår att se, men vi var först inne på att bara bjuda till födelsedagskalas, men då kanske det finns de som inte vill komma, så man kanske ska säga att det blir bröllop med..
Ja men det var väl ett bra datum, vi vet som sagt vad inget ännu!
 

Välkommen och grattis!

Skrivet av  Hervor
Har tyvärr inget förslag på klänningar i Jönköpingstrakten. Hoppas att du hittar en klänning du gillar:-)
 

Tack..

Skrivet av  Lo
Ja det vet i fasen om jag kommer att lyckas med.. Ska kolla om det kanske finns någon som kan sy upp en billigt!
 

Jag

Skrivet av  mammis
köpte min på brollopstorget.se bagagnad, använd en gång. Jättefin. MIn dröm hittade jag där!!! Där finns alla prisklasser. På blocket finns det också en del att hitta. Om du kan tänka dig en klänning som är använd förståss.
 

var bor du?

Skrivet av  FRBFR
vi bor också i jönköpingstrakten. Kristina brud har jag hittat min klänning på. Hyr den för lite dryga tusenlappen och den är just så fin coh enkel som jag vill ha den.
men vill du inte ha en vit klänning alls eller så?

 

Hej..

Skrivet av  Lo
Jag bor i JÖnköping.. Jaså så de har så billiga klänningar att hyra ut där.. Hmm ja man kanske skulle gå & kolla.. När ska ni gifta er då?
 

Augusti

Skrivet av  FRBFR
är vår månad.

Ja de har en eller två klänningar under 2000:- sen ligger de flesta över 3000 i hyra tror jag.

Vad hade du tänkt dig i prisväg/stil??

Annars vet jag många inne på brollopstorget . se som köpt sina klänningar via e-bay för en tusenlapp ungefär.
 

Grattis!

Skrivet av  Åsa med Klara
var ute och gogglade igår www.goggle.se tror jag det heter skriv in billiga brudklänningar-jag fick upp massor-alternera även sökningen för att få så många uppslag som möjligt!
 

Hej

Skrivet av  geo75
och välkommen hit!!! Har tyvärr inga tips ang klänningar men ville i alla fall välkomna dig hit!!!
 

Artiklar från Familjeliv