Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Smink före eller efter frissan?

Skrivet av • Catharina •
Är en sådan där fråga jag funderat lite på.. hehe.
Alltså, ska snacka med min frisör i slutet på månaden - dags att klippa sig igen. Vet ännu inte om hon a) kan fixa mitt hår den dagen samt b) även sminkar

Om hon nu _inte_ sminkar - gör man då det bäst före eller efter man fixar håret? Kanske inte spelar nån större roll, tänkte bara vad som är mest praktiskt.. :-)

Ha det bra!

kram,
Svar på tråden: Smink före eller efter frissan?

Vet ej, men...

Skrivet av  Sunshine
rent spontant känns det mer rätt att bli sminkad efter man fixat håret. Det spelar kanske ingen roll. Men när jag gör mig i ordning hemma sminkar jag mig alltid till sist. Pricken över i:et liksom, hi hi. Jag tror att min frissa sa att hon sminkar mig medan läggningsvätskan sitter i håret.
 

Efter tycker jag

Skrivet av  Hervor
annars är ju risken hyfsat stor att frissan kommer åt sminket och kladdar till den fina makeupen. Dessutom är det ju så att ju senare man lägger sminket desto fräschare ser det ut i kyrkan.
 

min kompis

Skrivet av  Myzan & Co
gjorde mitt hår först, sen sminkade jag mig själv - med underlagskräm och allt (jag som bara använder mascara i vanliga fall).
smink efter hår, mindre risk för kladd samt att juh senare sminket kommer på desto bättre eftersom det ser fräschare ut längre.
vi var hos fotografen innan vigseln så då var jag typ nysminkad vid fototillfället :)
kramar från oss
 

Samtidigt

Skrivet av  geo75
Hej jag ska fixa frisyr och make-up på en och samma salong :)
 

Jo, jag menade ju mer om hon inte

Skrivet av  • Catharina •
sminkar, ifall jag då ska gå till en sminkös före eller efter hon fixat mitt hår :)
Men det löser sig ..

Kram,
 

Artiklar från Familjeliv