Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Paniken stiger mig åt huvudet

Skrivet av Brud 050618
och jag vet inte vad jag ska ta mig till....?
Gör jag verkligen rätt??
Hur vet ni att det val ni gör/gjort är det rätta??
Är det verkligen han?
Bör jag ta det här steget nu, ska det kännas så här jobbigt??
Jag känner mig jobbig och jag kan inte riktigt behärska mig, jag har inget tålamod och jag hittar anledningar till att gråta hela tiden!
Och nej, jag är inte med barn....
Svar på tråden: Paniken stiger mig åt huvudet

jag gjorde fel första gången.

Skrivet av  engeltina
Gick in det med öppna ögon. Tyvärr.
Nu firar jag snart tennbröllop med andre maken och det har varit stor skillnad.

Hur vet man vad som är rätt? *ler*

Ta och fundera.
Svårt att skriva något bra, förlåt.
*kram*
 

Ta det inte för allvarligt!

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
Naturligtvis gifter man sig för att visa hela världen att jag och den här speciella personen älskar varandra och vi vill alltid vara tillsammans. Men ingen kan veta vad som händer i morgon! Känns det alldeles rätt just nu så gift dig, och jobba sedan på att det alltid ska kännas lika bra. Men skulle ni om X antal år inte längre fungera ihop är det inte hela världen. Människor skiljer sig överallt, det är inte roligt men är inte heller något att skämmas över idag.
Om man tänker så här behöver man inte ha panik, utan man försöker varje dag att jobba på förhållandet, man kan inte heller ta varandra för givet vilket jag tror gör att man kämpar lite extra!

Jag tänker så här + att jag inte tror på att det bara finns EN som är den rätta, det gör att jag inte behöver undra om jag valt rätt, för jag vet varför jag valt att leva med min sambo, och det har inget med ödet att göra.
Skulle jag träffa någon annan senare i livet som kanske passar bättre då, får jag ta itu med dem problemen då.
 

Jag är precis som du..

Skrivet av  Lo brud 050806??
Funderar en jäkla massa, men sedan är jag sådan till naturen att jag oroar mig för allt & alla..
 

Lugn bara!

Skrivet av  ellen
Nervositet och panik är nog ganska vanligt. Jag vet inte om Han är rätt eller om vi kommer hålla ihop resten av livet - men jag måste _utgå_ från att det kommer bli så. Just nu känns det så och därför måste jag också handla därefter. Man kan inte ta ut problem i förskott, då får man dubbelt huvudbry!

Jag vill verkligen gifta mig med min sambo, men när han väl friade fick jag panik. Å andra sidan reagerade jag likadant när det visade sig att jag var gravid för några år sedan. Jag tjöt som en gris och var plötsligt inte alls mogen för att få barn! Men se så bra det har gått! Idag förstår jag inte alls vad jag var orolig för!

Älskar du honom och känner att du vill dela resten av livet med honom, så är det rätt! Om det sedan inte blir som planerat så är det bara att sälla sig till skilsmässoskaran. ;) Livet går inte under och vi är inte synska. Ingen vet vad som kan hända.

Följ hjärtat som det känns nu och oroa dig inte för framtiden!

Stort lycka till och njut av stunden!
 

Artiklar från Familjeliv