Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite frågor om bröllop

Skrivet av HM
Vi ska gifta oss någongång i sommar och jag har några frågor ang bröllop.
Pga jag är ganska smal och inte bär upp någon kortärmad brudklänning eller urringad och vi inte har ekonomi heller så undrar jag om man möjligtvis skulle kunna ha en "vanlig" finare festklänning på sig även på ett kyrkbröllop? Tex nån sån där klänning i glansigt tyg, vinröd tex.

Och så undrar jag om man kan ha en tjej på 15 år som tärna. Hon är mogen för sin ålder och skulle passa bra ihop med killen som ska vara bestman.
Svar på tråden: Lite frågor om bröllop

Klart att du kan...

Skrivet av  Junibrud-05
...ha en vanlig, finare festklänning. Det är ju ert bröllop och ni som bestämmer. Beror ju på er budget men det finns en hel del fina "balklänningar" som inte behöver bli jättedyra. Kolla nu för de brukar rea ut förra årets modeller.

Vad 15 åringen kan ha är ju lite beroende på vad du har på dig. Är det på sommaren kanske det finns någon fin sommarklänning som passar??

Hoppas att du får lite ideér av min stackars tips*ler*
 

På A svarar jag

Skrivet av  makeba
ja
och på B svarar jag också Ja.
 

Tack för era snabba svar! :)

Skrivet av  HM
Låter ju bra att ni tycker det passar med en "vanlig" finare festklänning på ett kyrkbröllop. Det känns nämligen som om jag skulle passa mer i det eftersom jag är så smal och har svårt för att bära upp kortärmat och urringat.
Jag hade nämligen tänkt mig någon typ av "balklänning" och så hade jag tänkt att någon form av "jacket" i samma färg som klänningen (eller vad det nu heter) skulle kunna dölja mina beniga axlar (om det är en axellös klänning) och smala armar.
 

Om det är...

Skrivet av  Junibrud-05
..väldigt varmt eller om du kanske inte hittar någon snygg jacket så kan det vara snyggt med en vacker sjal runt axlarna.
 

Svarar ja på bägge frågorna

Skrivet av  Hervor
Tycker att en vanlig finklänning kan göra sig alldeles utmärkt bra som brudklänning - känner man sig vacker så är man vacker.

Tycker att tärnans ålder är mindre viktig, det viktigaste är att det är den DU vill ha.
 

Artiklar från Familjeliv