Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det artar sig!

Skrivet av ellen
Paniken över att inte hinna färdigt börja lägga sig... :)
Sambon friade i december och bröllopet står i maj.

I stora drag blir det så här:
Gästerna (ca 50 st) samlas vid en brygga någonstans i Stockholms skärgård. Där står en båt och väntar för färd till en liten kobbe/ö.
Brudföljet (jag, tärnan, min pappa som ska ge bort mig + brudnäbb) åker i en liten båt efteråt. Har alltså inte träffat gästerna eller brudgummen då.
När alla klivit iland på ön kommer brudföljets båt och det blir "inmarsch" i traditionell mening, men då på en ö istället för i kyrka.
Efter vigseln kliver alla på båten igen för vidare resa till hotellet där festen ska hållas. Eftersom även festlokalen/hotellet ligger på en ö blir det övernattning för samtliga gäster. Morgonen efter slussas alla tillbaka till bryggan där vi utgick från på bröllopsdagen.

Prästen är bokad och ett hotell är prel.bokat. Ska försöka hitta några fler alternativ att välja mellan, men nuvarande är kanonfint så det känns bra ändå. Att hitta lediga lokaler/hotell i skärgården i maj är inte det lättaste... Allt verkar vara bokat sedan förra sommaren!

Kvar att ordna är
* hyra båt
* välja ö/kobbe för vigseln
* musiken; ska ha någon liten stråkorkester som spelar under vigseln + ett band på kvällen.

Det är väl det som känns mest akut. Sedan är det det roligaste kvar - klänning, ring och annat skoj!

Vad tror ni? Får vi ordning på alltihop till i maj? :)
Svar på tråden: Det artar sig!

låter

Skrivet av  Myzan & Co
som ett jättefint bröllop :)

klart ni hinner innan maj, de e bara att jobba på *ler*

lycka till med allt,
kramar från oss
 

Det låter super härligt!

Skrivet av  Anonyma LAG.
Klart ni hinner=0) KUL med lite annorlunda vigsel...

Lycka till!

Anonyma LAG.
 

Det låter jättefint!

Skrivet av  Hervor
Vilket mysigt bröllop. Det enda jag kan tänka mig nu är att det kanske är lite akut att få tag i en båt men annars så lär det ju inte bli några större problem med att få ordning på allt tills i maj. Det låter väldigt vackert:-)
 

Artiklar från Familjeliv