Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej ny här och hoppas på tur

Skrivet av Linn
Hej min sambo och jag har börjat att prata bröllopp nu efter 10 år och två barn.
Det ända som är tråkigt är att ekonomin inte är med oss och det är det som gör att vi kanske får skuta på planerna. hoppas annarsatt få tur i augusti.

Så nu söker jag många budjet förslag för att få detta att funka.
det som vi vill är väll att gifta oss i kyrkan.

andra ideeer är ju att fixa
- maten och sånt själv typ buffe eller smörgåstårta (kan man ha det)

- Buketten kan jag ordna själv så då är det bara vad blommorna kostar att köpa in.

- har surfat runt på Ebay Uk fter en kläning men vågar man köpa där?

- sambon har en jättefin kostym som funkar

- Funderar på att ha festen hemma i trädgården men är det ok?

- ringarna blir ju nya och tyvärr så har jag tappat min förlåvningsring och sammbons är för liten så vi funderar på nya förlåvningsringar med. Men det blir nog vanilga släta.

Några komentarer eller ideer på något mer? hoppas på hjälp
Svar på tråden: hej ny här och hoppas på tur

hej

Skrivet av  Myzan & Co
och välkommen hit :)

grattis till det stundande bröllopet!
försöker mig på att svara på dina funderingar,

- maten och sånt själv typ buffe eller smörgåstårta (kan man ha det)
* ni kan bjuda på precis det ni vill! kanske en grillbuffé i trädgården *mums*

- Buketten kan jag ordna själv så då är det bara vad blommorna kostar att köpa in.
* utmärkt :) då får du den precis som du vill!

- har surfat runt på Ebay Uk fter en kläning men vågar man köpa där?
* vet fler som köpt saker på e-bay utan problem. tror det finns nån/några härinne som köpt sina klänningar där så du kommer nog få bra svar av dom!

- sambon har en jättefin kostym som funkar
* jättebra, en ny skjorta, slips och underkläder bara så är han klar *ler*

- Funderar på att ha festen hemma i trädgården men är det ok?
* jättemysigt. hyr tält och stolar/bord eller låna ihop. musik får ni genom att ställa ut högtalrna och spela på stereon. tält och bord kan dekoreras jättefint.

- ringarna blir ju nya och tyvärr så har jag tappat min förlåvningsring och sammbons är för liten så vi funderar på nya förlåvningsringar med. Men det blir nog vanilga släta.
* finns en hel uppsjö med ringar i alla tänkbara prisklasser. vi satsade mest pengar på våra ringar och på fotografen eftersom detta juh är de två saker man har kvar som minne.

andra tips:
* har du någon som kan hjälpa dig med hår (min vännina fixade mitt hår) och make up (la min själv, var på Body Shop och fick en massa tips och hon visade på mig så där köpte jag sminket)
* ta hjälp av vänner/familj - min lillebror videofilmade oss och tog en massa kort med vår digitalkamera tex. vi gick oxå\' till en proffs-fotograf och tog studiobilder för det ville vi ha *ler*
* låna ihop porslin, bestick, glas osv. eller så ringer ni några uthyrningsfirmor och begär priser och jämför (de finns såna som har bord, stolar, tält, porslin osv.)
* köp några saker varje månad, på det sättet sprider ni ut utgifterna! leta runt och jämför priser osv.

kom ihåg - det är NI som gifter er och således är det NI som bestämmer precis hur ni vill ha er dag!!!

all lycka till er,
kramar från oss
 

tack

Skrivet av  linn
nu fick jag massor att fundera på ( mer sömnlösa nätter)
nu låter det som det faktist är genomför bart. tck för alla tankar och ideer
 

ett tips till

Skrivet av  Myzan & Co
kolla på - www.brollopstorget.se
jättebra sida med massor med tips och planeringshjälp m.m
det kommer att bli en toppendag och ett jättefint bröllop :)
kramelikram
 

Välkommen hit!

Skrivet av  Hervor
Börjar med att säga att jag tycker att det är helt OK att ha festen hemma i trädgården. Det kan bli hur mysigt som helst och jag skulle helt klart kunna tänka mig det själv, om vi inte hade bestämt oss för ett vinterbröllop. Ni kan väl antingen ordna en buffé (behöver inte bli så dyrt alls) eller ett grillparty.

Kyrkan är ju gratis och klänning kan du köpa på eBay, det borde väl inte bli någon införseltull på varor ifrån England eftersom det är ett EG-land men jag vet inte säkert. Klänning behöver inte bli dyrt alls. Kolla efter begagnade på tradera eller blocket. Kanske finns just den klänning som är perfekt för dig där.

Vanliga släta ringar blir jättefint. När ekonomin tillåter kan ni ju kanske uppgradera din vigselring med en liten sten, om du vill.

Skönt att kunna fixa buketten själv. Önskar att jag kunde det:-)

Grattis! Håller tummarna för att det blir ett bröllop för er i augusti.
 

Så här gjorde vi

Skrivet av  cecla
Hej. Gifte oss på nyår. Vi hade 100 gäster, men fick ner kostnaderna otroligt mycket. Vi beställde buffe från OBS! Supebra med fläskfilé, kassler, två olika lax, potatisgratäng, potatissallad+mängder av frukt och grönt, bröd. Vi betalade 9000 för 100 pers! Himla trevligt med buffé då det inte blir så stelt när folk rör sig hela tiden. Sen strök vi dessert, utan körde kaffe och tårta direkt. Också bra då man slipper avbrott senare. Mina vänner fixade min make-up och mitt hår, och blommorna köpte jag stora mörkröda rosor och satte ihop med lite mugröna- billigt, enkelt och snyggt. Det går att få ett kanonbröllop för små medel utan att man missar ngt. Lycka till
 

Artiklar från Familjeliv