Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hoppsan!

Skrivet av apelsina
Här kommer jag!
Jag har just bokat in en vigsel + dop den 21/5.
Vi har pratat ett tag om att gifta oss, och nu när sonen ska döpas funderade vi på att ta bröllopet samtidigt.
Så nu har jag gjort slag i saken och bokat ett datum! Ringde precis sambon på jobbet och berättade för honom att vi ska gifta oss i maj. Han blev lite paff.... :-)

Vi vill ha ett litet bröllop, med närmsta familjen och några vänner. Det blir antagligen en mindre fest med middag hemma för 20 pers.

Jag är alldeles pirrig..... Vad gör jag härnäst?

Hur lång tid tar det att fixa vigselringar?
Är det någon här som har hyrt en brudklänning? Vad är för/nackdelar med hyrd jämfört med att köpa...

Hälsningar,
apelsina
Svar på tråden: Hoppsan!

Grattis!

Skrivet av  Junibrud-05
Välkommen hit!!

Ringar tar inte så lång tid att fixa tror jag. Men ett tips är att du redan nu går ut och kollar och ser om du hittar något du vill ha.
Jag har varit iväg ett par gånger och jag har svårt att bestämma mig*ler*

Jag hyr min klänning. Det därför att den var för dyr att köpa. Sen är det ju en klänning jag inte kommer att ha på mig mer än den dagen och det är ju inte säkert att man får sålt den efteråt och då hänger den bara och tar plats.

Lycka till med all planering.
 

Åh grattis

Skrivet av  geo75
vad härligt! Själv slår jag ihop min 30 årsdag med dopet :)

Jag tänker så här ang hyra/ köp klänning.... Kommer jag någonsin använda den klänningen igen? Nix! Varför då köpa när jag kan hyra? Enda anledningen skulle vara om det i stort sett kostade lika mycket att köpa som att hyra.

Lycka till med allt!
 

grattis och välkommen hit :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Grattis och välkommen!

Skrivet av  Hervor
Vad roligt med ett majbröllop!

Nu är det väl kanske dags att börja fixa inbjudningarna, kolla efter kläder och planera meny och liknande.

Vigselringar tar det inte sååå himla lång tid att ordna om man inte gör som vi som har beställt handgjorda av en guldsmed som min sambo känner. Det finns ju massor av fint att välja mellan så det gäller väl bara att hitta något som passar ihop med förlovningsringen. Räkna med ca 14 dagars leveranstid inkl. gravyr.

Jag hyr inte brudklänning men köper en grå klänning som jag kan använda till fest senare. Det är rätt dyrt att hyra klänning också så om man hittar en brudklänning som inte är så dyr så kan det t.o.m. bli billigare än att hyra. Men det bör du nog kolla upp.
 

Artiklar från Familjeliv