Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ÄNTLIGEN har vi bestämt oss!!

Skrivet av Maj/junibrud 2005
Efter att i drygt 1 år velat fram och åter... fram och åter... så har vi nu ÄNTLIGEN bestämt oss för hur/var och när vi ska bli man och fru! *lycklig*

En stooor sten har fallit från mina axlar och det kanske kan förklara de senaste dagarnas trötthet och huvudvärk..? Många spänningar som släppt nu när vi äntligen kommit överens och lyckats hitta tid att PRATA!

Vigseln kommer ske någon gång i slutet av maj till mitten av juni (beroende på när vi lyckas boka in vår bröllopsresa) och den kommer gå av stapeln i vår trädgård med en liten enkel fest efteråt för närmaste familjen och vänner.

Vi kommer åka på Bröllopsresa antingen samma dag alt. någon dag efteråt, men så tight inpå själva bröllopet som möjligt.
Det kommer bli en borgerlig enkel vigsel i trädgården som sagt, och jag hoppas att mannen som sjöng och höll i vår son begravning kommer att sjunga och spela gitarr/tvärflöjt. Känns fint att knyta an till vår älskade ängel på Vår stora dag.

Klänningen kommer bli enkel, antingen ska jag sy om en jag har haft hängande i garderoben sen i somras ;-) eller så kommer jag köpa/hyra någon enkel billig. Tiara har jag redan! ;-P

Blommorna tänkte jag fixa själv! Har dock inte bestämt vad för några än, men det lutar åt en med blandade blommor av säsong maj/juni... syrén, liljekonvalj??? Kommer inte på vad som kan tänkas blomma då..?

Ringar har vi redan kikat på och bestämt oss så de behöver bara beställas! :-D Hittat en som jag älskar! Vitguld blir det såklart, eftersom förlovningsringarna är i vitguld.. och den heter ”Strössel” med spridda små stenar. Så söt! Blivande maken kommer istället för 2 ringar smälta ner sin och vi ska lämna in gammalt guld och smälta ner, så hans ring ska breddas rejält!

Smink + frisyr har en vän till mig lovat att ställa upp och göra, och hon är jätteduktig så jag litar på henne till 100%! Gratis dessutom förutom ev. inköp innan!

Fotograf är ännu inte bestämt, men jag känner ett flertal, så jag ska kolla runt lite när väl datumet är bestämt.

Hindersprövning är ju som bekant lite tidigt att beställa, men som sagt.. det hinner vi...

Känns så skönt att äntligen komma till skott! Är så lycklig och förväntansfull! Jag hoppas att det är OK om jag är lite ”anonym”.. (så anonym man nu kan vara..) tills vi skickat ut inbjudningarna i slutet av februari? Ni som mot all förmodan skulle känna igen mig, snälla respektera att jag önskar vara anonym ett tag till! ;-)

Kram till er alla!
Svar på tråden: ÄNTLIGEN har vi bestämt oss!!

GRATTIS!!!

Skrivet av  Junibrud-05
Välkommen hit!! Skönt att det äntligen ska bli av!
Låter som om du har hittat en vacker ring.
Har tittat på en liknande men i rött guld.

Vilken tur du har som har en kompis som kan göra hår och smink gratis!!

Lycka till med all planering!!
 

Tack så mycket! :-)

Skrivet av  Maj/junibrud 2005
Känns jätteroligt att ÄNTLIGEN få skriva här "på riktigt"!

Ringen ÄR jättefin och jag ska försöka hitta en länk på den så du och ni andra får se den.

Ja, jag har en himla tur som känner folk som kan både det ena och andra. Sminka/göra hår/fota/sjunga... osv.. Jag är priviligerad.. ;-)

Lycka till du också!
 

Grattis

Skrivet av  MOE
och välkommen hit igen! ;o)

Skönt att så mycket redan är klart. Tänk om vi hade det så. Måste nog jobba på lite med våra planer. KRAM!
 

hehe...

Skrivet av  Maj/junibrud 2005
Vi är effektiva vettu... ;-)
När vi väl sätter fart så händer det grejer! *S*

Ni hinner ni med! Ni har väl fixat en hel del om jag inte minns fel..? *blink*


KRAM på dig!
 

Grattis! Vad mysigt med

Skrivet av  HElen
vigsel i trädgården. Och din ring låter helt undebar. Får man fråga vad ni får betala för att smälta ringarna? Jag funderar nämligen på att göra samma sak. Har fått min mammas förlovningsring och ärvt min gammelfarfars vigselring.

Det är bra med vänner som kan hjälpa till. Vi har inte mycket pengar sparade, och därför blev jag så glad då min pappa lovade mig en håruppsättning i födelsedagspresent.

Kram och lycka till!
 

Tack! :-)

Skrivet av  Maj/junibrud 2005
Vi har inte kollat upp så mycket priser än, men det är inte alls dyrt om man lyckas fixa guldet själv!
Jag återkommer i den frågan när jag vet bättre. :-)

Det är ju en jättefin idé att låta smälta ner arvegods tycker jag... man bär dem ju med sig hela tiden sen.. istället för att de ska ligga oanvända i något smyckeskrin nånstans!

Vilken snäll pappa du har! :-) Tror säkert du kommer bli finfin! Vi har inte heller så mycket sparat, exakt 14.000:- som vi fick tillbaka på skatten förra året. Men nu blir det hårda tider! Spara, spara, spara!

Kram och lycka till själv!
 

Grattis!

Skrivet av  geo75
Låter ju helt underbart och det känns som att du har 100% koll på läget! Vi skulle ju eg oxå gifta oss i slutet maj men har skjutit upp det till augusti nu men min brudbukett skulle vara i syrén lila rosor och liljekonvalj (men jag får nog se om någon butik kan få tag påliljekonvaljer i aug för jag vill så gärna- det är min favorit blomma).

Lycka till med allt!
 

Tack!

Skrivet av  Maj/junibrud 2005
Nja... 100% koll har jag inte! Långt ifrån!
Vi är ju bara i början av planeringen än så länge. ;-)

Härligt med ett till brudpar i maj! Maj är min favoritmånad på många sätt, men tyvärr kantas den numera av sorg då vår ängel föddes och dog precis den månaden.. Liljekonvaljer är underbara! Men är inte de utblommade i maj..? Men det går nog att få tag i på odlat vis, om du är ute i god tid och beställer! :-)

Lycka till själv och tack för välkomnandet!
 

välkommen hit & grattis :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Tusen tack! :-) *imt*

Skrivet av  Maj/junibrud 2005
 

Visst är det kul!

Skrivet av  Sunshine
Jag njuter så av planeringen. Vi gifter oss i juni. Grattis och välkommen hit!
 

Ja, det är underbart!

Skrivet av  Maj/junibrud 2005
Känns jätteroligt att vi äntligen är i gång!
I helgen blir det bröllopsmässa också! :-D

Grattis själv och tack!
 

Grattis och välkommen!!!

Skrivet av  Hervor
Det låter som ett väldigt mysigt bröllop och som om det kommer att bli en vacker ceremoni:-)

Härligt att kunna fixa det utan alltför höga kostnader, dessutom:-)

I maj-juni finns det väl både syrener och liljekonvaljer men personligen skulle jag nog välja det sistnämnda. Det är sååå vackert med de små vita klockorna och doften är ju dessutom helt underbar. Syrener kan ju dessutom bli lite väl slokande kort efter bara en kort stund utan vatten.

Hoppas ni hittar en riktigt härligt bröllopsresa också. Har ni redan bestämt vart ni ska åka?
 

Ticketack! :-)

Skrivet av  Maj/junibrud 2005
Ja, jag tror vi hittat ett sätt som blir enkelt men ändå stämningsfullt. Min blivande make vägrar nämligen att gifta sig i en kyrka... ;-/

Ja, liljekonvaljer är ju oslagbara i doften! Doftar underbart! Syrener blir det nog inte... vi får se.. Får väl köpa lite blommor hos en florist och arrangera. Det bästa är att jag efter ett bröllop här i höstas fick brudbuketten! Så jag har själva "hållaren" kvar - bara lite ny oasis som behövs. :-)

Bröllopsresan är till 97% inbokad, inväntar bara en bekräftelse. Och när vi fått den så bokar vi in vigseldatumet!! :-D Resan går till vårt älskade Italien (Ponza-öarna). *läääängtar*

KRAM och lycka till själv!
Jukkasjärvi var förresten vårt första förslag för ngt år sen... ;-)
 

Artiklar från Familjeliv