Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åh, herregud!

Skrivet av Amnam
Läste nyss ett inlägg på sid 4 som jag måste kopiera, jag trodde nästan att det var jag som skrivit det!

"Söker film - ungersk science fiction? (2004-10-03 23:16:06) + -

Hej! Undrar om någon kan hjälpa mig; för en massa år sedan såg jag en film på tv som har bitit sig fast, och jag skulle gärna se den igen. På beskrivningen låter den oerhört mystisk, men den var verkligen bra (som jag minns det iallafall, var väl typ 15 år då). Det var en science fiction-historia, ungersk tror jag som sagt, som handlade om folk som bodde under jorden eftersom världen blivit sönderbombad och radioaktiv. De drog omkring i stora gäng och slogs. I slutet går de två huvudpersonerna iallafall upp till ytan och börjar gå i den sönderslagna världen och kommer så småningom till en vägg av tyg, och utanför är världen ren och oskadad. De finner en man som lever fridsamt på jordens yta och har deltagit i den stora konspirationen om världens ände för att lura ner folket under jord. Någon som känner igen? Skulle så gärna veta mer om den här filmen som har dykt upp i mitt huvud med jämna mellanrum i flera års tid."

PRECIS den filmen har jag tänkt på! Visst är det den filmen där bara kvinnor finns? Fast de som kommer ner dit av någon anledning är två(?) män, och den som är ledare och som även har ett hus uppe på jorden är en man utklädd till kvinna, och barnen kommer på ett löpande band i en "bebisfabrik" och på slutet kommer till allas chock en med snopp?! Är det den filmen?? Den vill jag också se igen, för den har satt så starka spår, undrar varför? Jag måste ha varit ganska liten när jag såg den.

Jag har inte sett att signaturen som skrev det första inlägget fått något svar på vilken film det var, men ett svar att det kunde vara en tjeckisk eler ngn annan film. Vet någon mera?!
Svar på tråden: Åh, herregud!

Lite hjälp kanske....

Skrivet av  Sofia m. Moa 0310 + bf 3/6
här är en länk till en massa sci-fi filmer om du orkar leta igenom. Den kanske finns där...

http://sf.at-cha.com/
 

Oj, vad många...

Skrivet av  Amnam
många gamla filmer, kända och okända! Tyvärr hittade jag inte den jag sökte...Men tack så jättemycket för tipset iallafall!
 

Den där känner jag igen!

Skrivet av  Lena m Ella
Den du pratar om alltså...
fast jag minns den inte som ungersk? (har för mig att jag förstod vad de sa av någon anledning)
Precis som du säger så hade jordens befolkning flyttat under jord pga någon katastrof och det fanns bara kvinnor. Jag har för mig att de sas avskaffat männen eftersom det var de som startade kriget som tvingade dem under mark...
Två män dök iaf upp (från någon tunnel??) och det hela slutade med att de upptäckte att allt var lurendrejeri och att en av de "högsta hönsen" var en man utkälld till kvinna - slut bilden var en liten pojkbebis :-)

Ska söka lite och se om jag hittar något :-)
 

Precis!

Skrivet av  Amnam
Det är just den filmen jag menar! Jasså du tror att du förstod vad de sa? Hm, jag minns den som från något lite ovanligare film-land, men det var ju som sagt länge sedan...Åh vad underbart om du kunde hitta den!
 

Frågade en kollega...

Skrivet av  Lena m Ella
...och han mindes den också men han trodde som ni andra att den var östeuropeisk så jag får väl ge mig då :-)

Jag letar!!
 

Oj, det var värst vad

Skrivet av  Amnam
känd den där gamla filmen verkar vara! Utom här-ingen verkar veta vilken film jag menar när jag ska förklara!

Hoppas du hittar den! Vore jättekul att se den igen! Undrar varför den gjort så starkt intryck på mig, den kanske är jättebra?
 

Artiklar från Familjeliv