Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Harry Potter

Skrivet av Julröd Nun - Julextaserad
Nu har jag fått Harry Potter feber igen.

Så jag tänkte vi skulle diskutera lite om nån vill. :)

. Vad tycker du om filmerna över lag?
: Vilken film är bäst?
: Vad tycker du om att de bytt regissör till 3e filmen?
: övriga massa funderingar om Potter ;)
Svar på tråden: Harry Potter

Här kommer några svar!

Skrivet av  Mrs Snape
. Vad tycker du om filmerna över lag?

* Jag tycker att filmerna har hållit en ganska hög standard, men såklart blir det inte lika magiskt att se filmen som att läsa boken. Jag saknar mycket av de andra eleverna i filmerna, som Parvati och Lavender tex.

: Vilken film är bäst?

* Jag tycker nog att ettan är bäst, för där känns det som att majoriteten av boken kom med. De andra filmerna känns mer tomma. Min darling Snape är inte med tillräckligt. Eller min absoluta favvo anti-hjälte Neville

: Vad tycker du om att de bytt regissör till 3e filmen?

* Jag tyckte varken att det blev bättre eller sämre tror jag. Den tredje filmen är ju lite mörkare och vuxnare, men det är väl boken också jämfört med de första två...

: övriga massa funderingar om Potter ;)

* Inga mer än att jag tycker att Ron och Hermione har stannat lite i karaktärsutvecklingen och börjar nu bli lika stereotypa och spelade som gänget i tv serien "Vänner". Där var karaktärerna mer verkliga i början, och nu känns de plastiga och förutsägbara. Men skådisarna är det inget fel på alls, jag tycker att de är väldigt duktiga. Och så önskar jag mig naturligtvis mer Severus Snape åt folket ;)
 

OK :-)

Skrivet av  Tilia
Vad tycker du om filmerna över lag?

* Jättemysiga!

: Vilken film är bäst?

* Det roligaste tycker jag är att se vilka skådespelare de har valt och hur de passar med min bild, och sånt var det ju mest av i ettan. Annars tycker jag att de är välgjorda allihopa.

: Vad tycker du om att de bytt regissör till 3e filmen?

* Det blev lite annorlunda och det kan nog behövas för en serie och sju filmer. Jag hoppas att de behåller samma skådespelare för barnen i alla sju filmerna, även om jag moderligt oroar mig för hur det skall gå för dem i livet. Daniel Radcliffe är ju så rik så han kan ju förstås bli filmproducent som sin far om han inte får några fler roller.

De har inte hittat någon regissör till femman än vilket oroar mig. Det kan ju inte vara så dåligt betalt.

: övriga massa funderingar om Potter ;)

* Jag stör mig på att det tjatas om Emma Watsons skönhet (även JK Rowling). Hon är ju 13-14 år och mår inte nödvändigtvis bra av att det fokuseras på hennes yttre. Rupert Grint som spelar Ron är den bäste skådisen tycker jag.

I fjärde filmen kommer flera nya personer så det skall bli kul att se dem: Mad-eye Moody, Cho Chang och inte minst Voldemort.
 

svarar oxå...

Skrivet av  Guldis-Linnea
Jag tycker den första filmen är gulligast, just när han upptäcker sina magiska krafter och busar med familjen.
Men den senaste filmen hade bäst handling tycker jag. När de "gick om" historien igen och allt blir logiskt, sånt tycker jag om!

Det kan ha liiiite med att göra att jag var i London på Leicester Square när filmen hade premiär och såg alla skådisar. Otroligt kul! Och vilket vrål när Daniel Radcliff kom ut. Hur mkt kära småtjejer som helst... *s*
 

Vad kul :) imt

Skrivet av  Lindis
,
 

Apropå det, när kommer nästa film?

Skrivet av  Lindis
Vet ni?
 

GlitterEmmas HP-tankar:

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
. Vad tycker du om filmerna över lag?

Tycker de är väldigt bra, följer böckerna lagom mycket, scenografin är snygg och genomarbetad och skådisarna superbra i de flesta fall (utom barnskådisarna)

: Vilken film är bäst?

Tvåan tror jag.

: Vad tycker du om att de bytt regissör till 3e filmen?

Det stör mig rätt mycket faktiskt! Inte att de bytt regissör, men att de bytt till en som inte har någon koll alls på den brittiska berättartradiotionen, hur brittiska sagor ska vara och sådär. Det märks extremt tydligt att han är sydeuropé på sättet han överdriver alla karaktärer så de blir parodier på sig själva. :-(

: övriga massa funderingar om Potter ;)

Tycker det är trist att det är så långt emellan böckerna. Filmerna kommer väl en om året, varje jul? Och så tycker jag de borde göra filmerna längre, det blir ju bara massa action och ingen stämning när man klämmer in en handling som tar 800 boksidor att berätta på 1,5 timmes film. Antingen längre eller updelade i två, som de tänkte från början.
 

Artiklar från Familjeliv