Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Operabesök till helgen

Skrivet av Klädosäker
Hoppas att det är rätt snackgrupp ;-)

Jag har alltså blivit bjuden till Operan på lördag, har aldrig varit där förr. Vad har man på sig??? Måste man klä upp sig väldans eller är ex byxa och kavaj OK? Jag vill inte vara fel klädd. Jag går aldrig på teater heller men där kan man väl ha vad man vill har jag fått för mig.
Svar på tråden: Operabesök till helgen

Hel och ren räcker

Skrivet av  Lingling
Om det inte är galaföreställning för kungen möjligen :)
 

Fast kanske inte jeans

Skrivet av  Tilia
tycker prudentliga Tilia.
 

OK då

Skrivet av  Lingling - som inte är mkt för jeans iaf
Men om man har en snygg blus och kavaj till??? Och jeansen är hela (ingår ju i hel och ren ja) och ganska oslitna/oblekta?

Snälla?
 

På tredje radens fond

Skrivet av  Tilia - blir sentimental
möjligen - och med utbrett partitur i knät så att man ser ut som en musikstuderande. Det kostade 15 spänn att sitta där när jag gick på gymnasiet och vi var ett gäng som brukade gå på operan. Och så brukade vi gå på Grand hotels bar för där frågade de inte efter legitimation på den tiden *s*.

Min kompis gick dit och drack kaffe och punsch så ofta att han till sist blev tillfrågad om han skulle ha det gamla vanliga (vid 17 års ålder). Och en gång såg han Christopher Lee där.
 

Vad skall ni se förresten?

Skrivet av  Tilia
Det var länge sedan jag var på operan eftersom min man hade av sig hälsenan i augusti. Annars går vi ganska ofta. En nära kompis skulle ha sjungit Carmen, men fick barn i stället, annars skulle vi nog åkt till Sverige bara för att höra henne.
 

Vi ska se

Skrivet av  Kavaj blir det!
Tristan och Isolde. Jag hoppas den är bra. Jag fick nyss veta att det är en sk eftermiddagsföreställning, så det underlättar klädvalet mycket!

Tack för hjälpen

/Jess
 

Artiklar från Familjeliv