Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I kväll har vi hyrt The Buterfly Effect på VHS!

Skrivet av Magda
Har hört så mycket bra om den, så det ska bli spännande. Återkommer med rapport till er som inte sett den.

/Magda (småbarnsmamman som sällan kommer till biograferna)
Svar på tråden: I kväll har vi hyrt The Buterfly Effect på VHS!

menar Butterfly *fniss* (imt)

Skrivet av  Magda
,,,,
 

Vilken version?

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Är det directors cutten som finns på VHS eller är det bioversionen med det omgjorda slutet? Jag tycker slutet gör hela skillnaden på filmen, det ena är urmesigtmedan det andra ger hela filmen en ny mening.
 

Oj, berätta! Vilken version är ... (*spoiler*)

Skrivet av  Magda
...bioversionen? Jag har redan lämnat tillbaka filmen, så jag vet inte vilken version det var! Så här slutade "vår" film .... (scrolla ner, *spoilervarning* för dem som ej sett filmen) ..

*
*
*
*
Filmen slutade med att Evan (huvudpersonen)hoppade tillbaka i tiden en sista gång, via en film (inte dagböckerna. Där bad han, som litet barn, Kayleigh dra och sade åt henne att han hatade henne. När han sen kom till nutiden igen, var det som om Kayleigh inte funnits. Kompisen hade aldrig hört talas om henne. Slutscenen var att Evan gick på en gata och plötsligt mötte Kayleigh som vuxen. De tittade till efter varandra och så frös bilden. Vilken version var detta? Och hur var i så fall den andra? *hoppar av nyfikenhet*

I övrig tyckte jag filmen var bra, men dystrare än jag trodde. Riktigt otäck emellanåt.

/Magda
 

Du såg bioversionen *spoiler*

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
I den ursprungliga versionen slutar det med att huvudpersonen aldrig ens föds.
 

Tack! Jag läste också mer på webben *spoiler*

Skrivet av  Magda
... om varför han aldrig föddes. Strypt med navelsträngen! Huga. Det där med att spåmadammen sade att han aldrig borde fötts, måste jag ha missat.

/magda
 

Ja...

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
det ger ju filmen en lite annan vinkling, eller hur? Känns inte så sött och sliskigt längre med det riktiga slutet.
 

Artiklar från Familjeliv