Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska se Bridget Jones i kväll....

Skrivet av Jenny
..vet att den fått taskiga recensioner, men det ska ändå bli kul. Nån som sett den?
Svar på tråden: Ska se Bridget Jones i kväll....

Ja, jag

Skrivet av  Den goda fén
och den var *ganska* rolig men lååååångt ifrån lika rolig som ettan.
 

Jag har sett den...

Skrivet av  Lillan med Carl-03
och skulle ge den 3,5 i betyg. 1:an fick en 5:a av mig... Fast eftersom jag gillar Colin Firth så är den ju sevärd i alla fall!!!

Det är lite mer grottande i pinsamma situationer i tvåan, vilket känns lite onödigt eftersom boken i sig inte är så mycket "slapstick"...
 

jag har sett den

Skrivet av  ior
och jag tyckte den var helt oki. Är man beundrare av Colin Firth blir ju filmen helt klart bättre också. Men visst är 1:an alltid bättre...?!
Men vissa scener i 2:an var faktiskt himla roliga.
 

Mer komedi än romantik

Skrivet av  Mingus
tycker jag. 1:an var ju både rolig och romantisk med en otrolig spänning mellan Mark och Bridget. 2:an hade ingen sådan laddning alls utan mest en radda med pinsamma slap stick skämt. Ha inte för stora förväntningar!
 

Förresten...

Skrivet av  Den goda fén
STATAN i gatan va snygg Hugh Grant var i filmen! Och ni snackar om Colin Firth? Pffffffffffff!
 

Har man en gång fallit för Colin...

Skrivet av  Lillan med Carl-03
så är man fast!

För min del är det så att jag inte tycker att Hugh Grant är snyggast i Fyra bröllop och en begravning heller, för där är det John Hannah som stjäl showen!
 

Hehe :-)

Skrivet av  Mingus
Håller verkligen med dig. En gång Colin, alltid Colin. Däremot var Hugh mycket bättre skådespelare i Bridget 2 men han hade ju i och för sig en mer tacksam roll. Är fortfarande så sur över att Bridget 2 var så dålig jämfört med 1:an och boken.....
 

*men*

Skrivet av  Den goda fén
Colin Firth ser ju ut som en farbror ju!
 

Jag håller med om att

Skrivet av  Tant Grön
han ser ut som en farbror men han har något speciellt som gör honom så läcker. Vet inte, fén om du har sett Stolthet och fördom men det var i den som jag började tycka att han var så yammie! :). Det är väl iofs inte helt omöjligt att man gillar honom extra i Bridget Jones pga att han spelar Mr.Darcy där också.....när man nu gillar honom så i stolthet och fördom.
 

*mutter, mutter*

Skrivet av  Lillan med Carl-03
Det gör han inte alls! *ler*

 

Tant Grön

Skrivet av  Anna
har ju så rätt. :) Colin kanske ser ut som en farbror men om man har sett honom i Stolthet och Fördom så kan man inte göra annat än älska honom. Han är sååå underbar. *dreggel dreggel dreggel*
 

Tittar och tittar

Skrivet av  Den goda fén
men jag ser inget, han ÄR inte sexig! Han ser... eh - TREVLIG ut, typ hyvens eller nåt men inte sexig! *S*
 

Den goda fén *hojtar*

Skrivet av  Tant Grön
ska berätta en hemlis...man måste inte tycka att han är snygg *flinar*. Jag gillar dem båda och faller, typ alltid för Hugh-killarna (lr iaf för Daniel Cliver-killarna men busglimten i ögonen) det är dömt att misslyckas...men fortsätter väl att va singel ett tag till då *s*.
 

Jo, jag gillar egentligen

Skrivet av  Den goda fén
bara fula korta killar med stora näsor och smink - HG är väl pretty-boy-undantaget som bekräftar den regeln *S*

CF försöker jag verkligen se det sexiga hos, men han verkar vara snäll - och det är ju kossorna också *S*
 

Hmmm..fula korta killar med smink...

Skrivet av  Tant Grön
som i Robert Smith i The Cure kanske? Har iaf för mig att han heter så...har jag fel? *flinar*
 

Alldeles korrekt

Skrivet av  Den goda fén
och jo, han är inte så illa han - ett geni!
 

*ler*

Skrivet av  Tant Grön
Ja, smaken är ju som bekant delad. R.S är ju inte riktigt min typ. Bra musik däremot, de har han gjort. Lyssnade en hel del på Cure när jag var yngre.
 

åhhh e han extra läcker

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
i denna? hugh alltså...tycker han är så grymt charmig...är nåt med smajlet, ögonen o så accenten... :-) får väl dra med en haklapp på torsdag...hehe
 

Man kunde väl ge sig sjutton på...

Skrivet av  Lillan med Carl-03
att vi inte skulle ha samma smak vad gäller de här två grabbarna heller *ler*

Vi har i alla fall KONSEKVENT olika smak ;-)))
 

hehehe inge slagsmål mellan oss ;-) imt

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
 

Nu har jag sett den och....

Skrivet av  Jenny
.jag ger den 3,5 av 5 i betyg. Helt godkänd! :o)
 

Började med Pride & Prejudice

Skrivet av  Mingus
och sen var det kört :-) Han är så otroligt läcker som Mark Darcy och att han spelar samma typ av person i Bridget gör ju inte saken sämre. Han är inte riktigt lika läcker i andra roller som t.ex. Fever Pitch.
 

Fast jag tycker att han är...

Skrivet av  Lillan med Carl-03
rent oemotståndlig i Fever Pitch, men så är jag ihop med ett inbitet Arsenalfan själv också ;-)
 

ska se den på torsdag

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
så skvallra inte... :-)
 

Artiklar från Familjeliv