Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon som kommer ihåg

Skrivet av Malin m Filip & Hanna
vad Stighelmer och Oles "vänninor" heter i första sällskapsresan? Jag tror att den ena heter Majsan men vet inte säkert... Vi ska ha julfest på jobbet och jag ska fixa frågor om olika filmer(svensk eller utländsk spelar ingen roll), så är det någon som har en liten fråga som man kan ha med så skriv gärna här(med svar också så klart). Tack.... : )!!
Svar på tråden: Är det någon som kommer ihåg

Stig-Helmers väninna...

Skrivet av  zaccheus
...hette Maj-Britt, kallad "Majsan", och spelades av Lottie Ejebrant. Oles "väninna" hette Siv och spelades av Kim Anderzon. Siv var sekreterare åt den ilskne mäklaren Gösta (Roland Jansson), vars bil Maj-Britt, som var parkeringsvakt, nyligen hade lappat...
 

Ja just ja

Skrivet av  Malin m Filip & Hanna
nu kommer jag ihåg det. Tack så jättemycket för svaret!!!
 

hur katten kan du minnas det?

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
jag kollade på den igår (vi ska till kanarie om 2 veckor, o tänkte att det skulle va skoj o ha den i färskt minne, som en kul grej), men jag kommer bara ihåg majsan... :-)

den e för härlig den filmen...får se om vi ser nån berra på flyget...hehe
 

Jag har sett filmen...

Skrivet av  zaccheus
...flera gånger - har den faktiskt på video (inspelad fr. TV).
 

tja...du kan ju fråga

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
vad kallades stig-helmer för av majsan? giraffen

vad hette sven melanders rollfigur? berra

en liten svårare, vad hette berras polare? robban

de fyra p:na som majsan o siv pratar om när de super på toaletten? pass, pilletter, p-piller o pesetas... sen lägger de ju till "prit" o "piral". :-)

kommer inte på några fler just nu.
 

Minns ni vilka...

Skrivet av  zaccheus
...som spelade Robban och Berra ?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Robban = Weiron Holmberg
Berra = Sven Melander (första "kändis"-grejen !)
 

Fler roliga saker att fråga om:

Skrivet av  Magda
Vad heter krogen som Robban och Berra letar efter hela veckan?

*** Pepes Bodega

Vad heter paret som yttrar följande intelligenta replik: "Vi hade så kallt på rummet i natt. Och vi som har betalt bränsletillägg!"

*** De heter Storch

Och så lite roliga filmcitat:

"Man var ju nykter i morse, men nu börjar det ordna upp sig."
"Jag kan flyga. Jag är inte rädd."
"Pass, pesetas, p-piller och piletter! Å prit!"
"Gamla kläder."
"Bära hem Berra?!"
"Hepåre!"
"Vi skulle åka på bröllopsresa till Kanarieöarna, vad kostar det? Det beror lite på var man bor. Vi bor i Mjölby!"

Vill du med på nattklubbssväng?
Häng då med i Gabbes gäng.
Gå på disco, rulla hatt
med Sun-Trip varje natt.

/Magda
 

Du har ju fått svar men

Skrivet av  Tant Grön
Jag måste bara tillägga att jag älskar den filmen. Har sett den massor av ggr och använder ofta repliker från filmen. Den är sjukt skön. På mitt förra jobb så höll vi på jämt och tjata om olika repliker från filmen och flera köpte Suntrip T-shirts (fråga mig inte varifrån). Jag tycker att det är skitkul att dom äntligen släppts på DVD och jag lär köpa iaf ettan.
 

"Öh, du jobbar här va???"

Skrivet av  Den goda fén
"Är du gullig och kilar upp på rummet och hämtar mina röka?"

Den kör jag hej vilt med på jobbet! *asg*
 

*asg*

Skrivet av  Tant Grön
Fatta va kuuul dom måste ha haft när dom satt och spånade ihop denna filmen :). Grejjen är ju att det fanimej finns människor som äääär sådana...även om dom överdriver så känner nog de flesta, som varit på charter igen sig *s*. Man har väl iaf stött på ett flertal av dessa karikatyrer :)
 

www.pepesbodega.se

Skrivet av  Trileia
DÄr kan man handla lite allt möjligt från filmen :)
Min bror i fick i julklapp: Ikväll får 109 svenskar gonorré :)
Kika in!!
 

Tack så jättemycket

Skrivet av  Malin m Filip & Hanna
alla som hjälpt mig!!! Nu har jag några frågor som de ska få klura på. Det ska verkligen bli kul och se om det är någon som lagt märke till de små detaljerna som jag kommer fråga om i denna film...!!
 

Artiklar från Familjeliv