Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag tycker det är pinsamt med `romantiska´ filmer.

Skrivet av Anna T2 (EJ att förväxla med Bridget J.)
Om en film sägs vara romantisk så avstår jag hellre!

Jag tycker inte att jag är oromantisk men jag vill SJÄLV bestämma vad som ska vara romantik! :-)

Att hyra typ Notting Hill och kolla på med sin partner för att kanske få igång något... nej huuu så pinigt!

Finns det fler som jag... ?
Svar på tråden: jag tycker det är pinsamt med `romantiska´ filmer.

Va...?

Skrivet av  daisy
Är det därför man kollar på romantiska filmer? I så fall har jag nog missat nått...:).
Nej, det enda som får mig att inte titta på filmer som ärklassificerade som romantiska är för at jag inte står ut med den smöriga bakgrundsmusiken.
Däremot kan jag kolla på typ notting hill eller fyra bröllop eller nått liknande om jag inte känner för att koncentrera mig, och vill se nått lättsmält. Men definitivt inte som nån förspelsersättning...
 

Hihi

Skrivet av  JK
Så har jag aldrig tänkt. Hm, så om jag vill känna mig extra mordisk (kring PMS?) så hyr jag en psykopatfilm (thriller) för att komma i stämning. *s*

Däremot så är inte romantiska filmer nån favorit men de är väl okey. Min sambo däremot (vars favoritfilm väldigt länge var just Notting Hill) är rätt förtjust i dem och nu börjar jag skönja ett mönster här... *skoja*

Vissa romantiska komedier har dock blivit storfavoriter även hos mig: En Riddares Historia exempelvis. *älska*
 

Hm...

Skrivet av  Helena
... jag frågade ju om videotips för nån vecka sen på det här temat och jag vill då verkligen säga att förspel klarar vi så bra själva, men jag kan inte säga att en film som 21 grams skulle göra underverk för min myslust... Till exempel.
 

Jo, litegrann känner jag igen mig

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Jag skulle aldrig gå och hyra en "romantisk" film i videoaffären. Det skulle vara alldeles för pinsamt, jag skulle känna mig töntig. Romantiska filmer är inte min favoritgenre direkt, men visst ser jag sådana filmer ibland jag också. Det finns stunder, när man är sjuk tex, då man vill ha något mysigt och hjärndött att snora över bara, och då kan ju sådana filmer passa bra. Fast Notting Hill skippar jag nog. Jag tänker mer på tex Garden State, Stekta Gröna tomater eller Kalla vindar på Cold Comfort Farm.
 

stekta gröna tomater är väl ingen

Skrivet av  marie
romantisk film? vart hittar du romantiken i så fall? klassar inte notting hill och fyra bröllop som romantiska heller utan mer som må bra filmer (komedier)däe man kan komma på sig själv att sitta med ett fånleende
 

Så har ju inte jag alls uppfattat saken

Skrivet av  Christopher
En romantiskt film betecknar väl bara vad filmen handlar om och dess stämning? Att någon skulle använda en sådan film som "förspel" har jag aldrig hört talas om!
 

näe

Skrivet av  x
skulle man få igång nåt för och se notting hill ??
Det skulle väl vara en porrfilm isåfall och DET om nåt skulle kännas pinigt.
 

Romantiska filmer är ju inget förspel...

Skrivet av  Lillan med Carl-03
för oss är det snarare filmer som får oss att må bra. Gillar inte thrillers eller action, för att inte tala om rysare! Vi gillar helt enkelt romantiska komedier som lagom underhållning ;-)
 

precis filmer som ger

Skrivet av  marie
en ett litet fånleende :o)
 

Själv blir jag orolig

Skrivet av  loppran
...när det står "varm" på omslaget. Huuuu då är det risk för pinsamhetsknottror... tacka vet jag omdömet "svart komedi", då kan jag slappna av och njuta.

Cyniker eller bara känslostörd? :-)
 

och jag blir förvånad...

Skrivet av  ::Tina&Vincent::
...om min sambo sitter kvar i soffan om jag kollar på typ Notting Hill (han kollar en stund pga coola kompisen Spike dock). Jag ällllskar Jane Austen och det finns inte en sportslig att han skulle kolla på det. Nej det blir sällan pinsamt eftersom vi nästan aldrig ser såna filmer ihop.
 

Men jösses, Anna T2!

Skrivet av  71:an Nika
Menar du att det finns folk som hyr t ex Notting Hill för att tillsammans med sin partner tända till?
Det är ju ungefär lika upphetsande som Barbappapa.

Vad är det som är pinsamt? Att hyra en film och tro att uthyraren tror att ni ska ha den til förspelet? Om du får bestämma....vad är då romantiskt?

En film som är romantisk, för övrigt en av mina favoritfilmer, är Höstlegender. Det är nästan, men bara nästan, att jag går igång på den ;)
 

Jag med

Skrivet av  Fru Marmelad
Blir ofta lite "obekväm" av det som ska vara klassisk "filmromantik". Pinigt *S*. Fast jag tror inte att så många hyr filmerna för att få igång nåt, snarare kanske för att drömma lite? Äh, jag vet inte.

Jag tycker askonstiga saker på film är romantiska, t.ex. i Smala Sussie när Pölsa "räddar" (nåja) Sussie från sin pinsamma fyllekärringsmorsa i affären! *ja jag vet att jag är konstig* ;-)
 

Artiklar från Familjeliv