Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilka skojiga och bra svar jag fått om romantiken!

Skrivet av Anna T2
Jag menade inte att tittandet på romantiska filmer skulle leda till just sex. Utan jag tror det är vanligt att tjejer hyr kärleksfilmer och hoppas att deras killar ska börja bli mer som killarna i filmen.

Det är väl återigen hela den här Bridget Jonesgrejen som jag har så svårt för. Alla tjejer som hoppas att få det ordnat för sig, väntandes på dröm-mannen. Letar efter honom i varje kille de ser, spanar vid telefonen, gör sig fina så som de tror att han gillar. Sånt beteende tycker jag är pinsamt och sorgligt.

Det finns så många konstlade föreställningar om vad som är romantik. Rosor, tända ljus, bröllop bla bla.

Men jag tycker att det är mer romantiskt med vardagsgrejer, dricka te vid midnatt i pyjamas, åka bil till PrisXtra när det är köer och regnar och ändå kolla rart på varann och gilla läget. Hellre det än att gå och vänta på att något kanske ska hända på lördag och tänk om jag får en ros???

Vill se fler filmer av den typen! Vardagsmysiga filmer som inte främjar våpighet...

För övrigt tänker jag -kors-i-taket- faktiskt se den där bridgetfilmen för den går visst som bebisbio på Astoria.
Svar på tråden: Vilka skojiga och bra svar jag fått om romantiken!

Garden state...

Skrivet av  \\Thomas
... är vad jag kallar bra romantisk film eller?

Jag gillar den starkt, och i vårt förhållande är jag den romantiska typen, så tjejen (svårt att lära mig skriva frugan) tyckte att den var sevärd men inte mer...
 

Yes

Skrivet av  Ty
Garden State var en jäkligt bra film. Tycker egentligen det var mer drama, men ska den placeras i kärleks/komedifacket ligger den ändå bra till. Såg den först pga Zach Braff (stort Scrubs fan), blev glatt överraskad. Det var innan jag hört all bra kritik den fått. Bra story och skådisar.
 

Jaa!

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Garden State var en underbar film, som var romantisk på rätt sätt tycker jag.

I vårt förhållande är det också maken som är den mer romantiskt lagda. :-)