Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alex Hailey´s "Rötter"

Skrivet av LenaP
på DVD beställde jag. Dottern frågar mycket om slaveriet och släktfoskning, tänkte hon skulle få se den med mig.
Minns att jag tyckte den var jättebra när denn gick.
Någon som kommer ihåg?
Svar på tråden: Alex Hailey´s "Rötter"

Kommer ihåg...

Skrivet av  Fru Marmelad
...lite vagt! Minns inte att jag direkt SÅG något av programmen, möjligen kan jag ha varit för ung för det tyckte kanske mina föräldrar (född -68). Men jag kommer ihåg att man hade en massa konstiga Fanta och Kunta Kinte-skämt? Som jag inte heller minns vad de gick ut på *s*.
 

Ja...

Skrivet av  LenaP
...det var en del skämt vill jag minnas :)
Men, jag är "bara" ett år äldre än dig och sög i mig som en svamp! *s* Minns särskilt Chicken George och när de högg av Kunta foten! *brrr* Ja, kanske lite för läskigt!
Hmmm... ser här nu att serien gick på svensk TV 1980!
Undrar om jag tycker att den är lika bra idag :)
 

Hm...

Skrivet av  Fru Marmelad
...var det så sent alltså? Då borde jag ha fått sett den tycker jag... *funderar på varför jag inte gjorde det eller OM jag gjorde det och har glömt bort det!*
 

-Varför....

Skrivet av  Lillan med Carl-03
gillade inte Kunta Kinte Coca-cola?
-Jo, för han älskade Fanta (som då var kvinnan han var kär i för att förtydliga skämtet)

 

Just det!

Skrivet av  Fru Marmelad
NU minns jag *S*
 

Yes - den kommer jag ihåg...

Skrivet av  Lillan med Carl-03
och jag är faktiskt bara född 1972. Den gick ju 1980, så jag var kanske lite väl ung för att se stackars Kunta Kinte få foten avhuggen, men åh, vad bra det var med Chicken George och hela bunten. Kommer ihåg att jag tyckte att den var bäst i början och att den blev lite seg när det var något mord i mitten, där de grävde ner en man under ett hus (eller hur det nu var)... Jag har funderat på att läsa böckerna för att återuppliva minnena...
 

Ja, självklart :)

Skrivet av  71:an Nika
Jag är född 71 och såg den när den visades. Jag vet att jag tyckte den var bra. I tonåren läste jag boken som var mycket bra.
 

Nu har jag sett allt utom sista...

Skrivet av  LenaP
...avsnittet och måste säga att det är en himla bra serie :) Dottern tycker också att den är bra kanske lite för "vuxen" emellanåt som hon säger :)
Kul att ha iallafall och värd sitt pris.
Man kanske skulle läsa böckerna någon gång då med :)