Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver hjälp med att hitta en film...

Skrivet av Hanna
Härifrån till evigheten heter den och finns överallt på DVD.
Jag behöver ha den på VHS för att ge bort till farfar som bara har video...
Har sökt runt lite, men hittar den inte.
Någon som har tips?
tack på förhand.
Svar på tråden: Behöver hjälp med att hitta en film...

Tråkigt att behöva säga det

Skrivet av  Sassa med Nils-03 + Semlan v. 23
men det blir nog kanonsvårt att hitta den på VHS om du inte hittar den begagnad eller liknande. Universal har rättigheterna på denna film idag och den släpps bara på DVD. Som VHS format släpptes den senast 1994 och Universal kommer inte släppa den som VHS något mer. Överlag släpper man inte äldre filmer på VHS längre utan satsar på DVD formatet.
 

prova att sätta ut en köpesannons på tex

Skrivet av  marie
tradera, det kostar inget och du kan ju ha tur, nån kanse köper den på dvd nu och kan tänka sig att byta ut.
 

Man kan ju alltid...

Skrivet av  Sharp
köpa den på DVD och sen göra en videokopia, om man har både video och DVD förstås. Själv har jag den faktiskt på VHS men det är en gammal TV-inspelning.
 

Finns på VHS

Skrivet av  Christopher
Fast då är den förstås utan svensk text: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0800100832/qid=1102457720/sr=1-1/ref=sr_1_1/104-1201280-9459158?v=glance&s=video
 

Går inte att spela på en svensk video

Skrivet av  Sassa med Nils-03 + Semlan v.23
då det här är NTSC och det ska vara PAL format om det ska funka i en video köpt här.
 

Då går vi hit i stället

Skrivet av  Christopher
Alldeles sant, jag tänkte inte på videoformatet. Då byter man till engelska amazon:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00004RSNF/qid=1102510643/sr=1-1/ref=sr_1_2_1/026-1641171-7557230

Samma språkproblem, men den är åtminstone i PAL.
 

Där har du nåt Hanna!

Skrivet av  Sassa med Nils-03 + Semlan v.23
Den borde du kunna beställa om det är så du vill ha den utan svensk text!
 

Artiklar från Familjeliv