Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilka är era absoluta julfavoritfilmer?

Skrivet av zera
Själv är jag riktigt förtjust i Santa Clause filmerna (med Tim Allen, Nu är det jul igen, tror jag de heter på svenska) och Ett päron till farsa firar jul.

Annars är Home Alone filmerna, Love Actually, Medan du sov och Tomten är far till alla barnen säkra kort när man vill ha lite julkänsla.
Svar på tråden: Vilka är era absoluta julfavoritfilmer?

Håller med!

Skrivet av  Heather
Vill också nämna Ombytta roller (Trading places) med Eddie Murphy och Dan Aykroyd, och min favorit Peter\'s friends med Stephen Fry och Hugh Laurie (bl a).
 

Peters Friends....

Skrivet av  Jessie
rekommenderas verligen. Min sambo som ser mycket film visste knappt vad han skulle säga när jag sa att jag inte hade sett den. Det tog inte lång tid innan det var åtgärdat kan jag säga.

Det är en gullig film på nåt sätt.
 

Ensam Hemma filmerna

Skrivet av  Ina
älskar både jag och barnen, storyn är så kul och musiken är helt underbar.

Vi har även köpt flera gamla julkalendrar på DVD, b.la Pella Svanslös och Sunes Jul. Så härlig julstämning i båda!

Tomten är far till alla barnen är kul. Första gången jag såg den tänkte jag att "nej, det här är bara _för_ kaos" men så såg jag den igen ett tag senare och skrattade gott åt alla lustiga karaktärer. Mysig film på nåt sätt.
 

Blandade favoriter

Skrivet av  LenaP
- "It´s a wonderful life" - en riktigt gammal smörig må-bra-film.

- "Nightmare before christmas"

- "Ett päron till farsa firar jul" - Skrattar högt varje gång åt denna familj.

- "Ombytta roller" - med Akroyd/Murphy.
 

Grinchen, måste jag bara se

Skrivet av  Tess
varje år precis innan jul! =)
 

Har du sett den gamla tecknade??

Skrivet av  Trileia
Han är ju såååå SÖT!!!
ANnars köpte jag Grinchen på DVD för 99 spänn. Den med Jim Carrey alltså.
Söt film ju!!
 

Nää...den har jag missat!

Skrivet av  Tess
Gillar Jim Carrey så den funkar utmärkt. Men nu blev jag sugen på den tecknade, får kolla runt efter den!
 

Nightmare before christmas

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Det är en riktigt mysig film det! En av de mycket få animerade filmer jag tycker om faktiskt.

Vi såg Elf häromveckan förresten, den var rätt rolig faktiskt, om man är på flamshumör.