Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ROTK

Skrivet av Belle
Jaha...var det allt? Jag är ett stort fan av tolkien och har följt triologin slaviskt. Kanske hade man för höga förhoppningar, det var ju inte mycket extra alls...väldigt överreklamerat.
Men det var ju förväl att man fick se iaf en antydan till Eowyns och Faramirs vackra romans.
Gillade ni den?
Svar på tråden: ROTK

...bara 48 minter...

Skrivet av  Nickan
Och ja...jag gillade den...

Ser fram mot när jag hinner se den nästa gång (om nån vecka), för den är alltid bättre då när man inte fokuserar på att se vad som är nytt.
 

Efter att sett extramaterialet

Skrivet av  Ariella m. Lovisa98
uppskattar jag filmerna mer. Man förstår oxå varför de klippt filmen som de gjort. Men saknar ändå vissa grejer. Lite mer kring Eowybs och Faramirs romans. Lite mer kring Aragons kröning och vad som hände med Gimli och Legolas sen.

Vet ni att Peter Jackson är med en liten roll i alla tre filmerna. I tvåan var han en av vakterna på Helms Deep. I trean är han den pirat som blir skjuten. Vad han var i första filmen minns jag inte.
 

I ettan är han...

Skrivet av  Pineapple
...snubben som mumsar på en morot och ser allmänt "sluskig" ut när hoberna kommer in i Bri. Hans cameo i 2:an och 3:an visste inte jag, tack! Måste kolla dem :-)
 

Ja det är han!

Skrivet av  Ariella m. Lovisa98
Han nämner inte rollerna i ettan, å de vissar ett snabbt klipp så man hänger inte med riktig. Tvåans klipp är längre å så får man se bakom kamerna när de filmar hans och ett par andra "bakom-kameran-peroner" prestationer som pirater :-) Mycket flabb blev det.
 

Artiklar från Familjeliv