Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kalkonrepliker!

Skrivet av Pineapple
Såg på text-Tv häromdagen att man hade korat de sämsta filmreplikerna. Etta var en riktig kalkon, nämligen Leonardo di Caprio i Titanic: "I am the king of the world!" eller vad det nu var han tjoade längst fram i fören på båten. Med på listan var också naturligtvis "Nobody puts Baby in the corner!" från Dirty dancing.
Nu vill jag ju höra era personliga värsta filmrepliker! Vad får er att rysa?
Svar på tråden: Kalkonrepliker!

Eget svar!

Skrivet av  Pineapple
Får ju svara sjäv med.
Jag må älska Sagan om ringen-filmerna, men en replik som är så dålig att den är bra är från Konungens återkomst när nazgulen har fått kung Theoden klämd under sin häst. Nazgulen säger till sitt bevingade odjur med värsta monsterrösten: "Feast on his flesh!" Sååå överdrivet att det är kul! Min favvo just nu! :-)
 

Min favvo var oxå med på den

Skrivet av  Tant Grön
listan.....Is it still raining, I didn´t notice.. från Fyra bröllop och en begravning *s* Snacka om antiklimax när det ju i övrigt var såååå romantisk. Kom på en till och även den var med på listan: Dito...säger Demi Moore i Gost till Patrick Swaysy (lr hur han stavar) även det var en riktig kalkonreplik.
 

Allt i Hoberts filmer

Skrivet av  Sojakorven
Jag tycker det mesta som sŠgs i Richard Hoberts filmer Šr kalkon. I fredags sŒg jag "Alla Šlskar Alice" pŒ TV och jisses vad det skorrade falskt och fŒnigt om replikerna!

 

ja...

Skrivet av  fran
hoberts filmer blir jag så generad av...
 

Hur...

Skrivet av  Sojakorven
...kan karln få så mycket pengar att göra film? Jag tycker det är helt obegripligt. Och jag tycker kritikerna är alldeles för försiktiga när de kritiserar de uppenbara bristerna i hans filmskapande och människokännedom.

Bland det pinsammaste i hans filmer är rollfiguren som Göran Stangertz gör. Den neddekade rockstjärnan (med fransig jeansjacka, huva!) som blir nykter (rakar bort skägget) men får problem längre fram.
 

*fniss!* IMT

Skrivet av  Anna T2
 

TALA inte om eländet!

Skrivet av  Sulan
När Lena Endre övermäktigas av "äkta" känslor och därför måste sätta sig och vråla och bröta med en elgitarr!
*kräää-hä-häääks!!!!*
Inte ett trovärdigt ögonblick i Hoberts filmer!
 

Please, Ashley

Skrivet av  anna-frida
please say, I love you!