Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån som sett Masjävlar?

Skrivet av Kajan
Den lär vara bra enligt dottern, men vi har kanske inte samma smak. Hon ville iaf inte bo på landet el i nån småstad, sa hon.

Hon såg den i en maratonförvisning med tre filmer på raken (Hajar som hajar, Masjävlar och Rancid). Masjävlar är väl den enda som skulle passa mig.

Kul med filmer som utspelar sig på landet där folk pratar annan dialekt än stockholmska. Fast tänk om jag inte förstår nåt?

Ser alltid med text hemma, sätter på text även på svenska filmer. Annars hinner jag inte fatta/höra vad de säger.
Svar på tråden: Nån som sett Masjävlar?

Den är jättebra..

Skrivet av  J med N & M
till o med min macholillebror tyckte det.. han är 18 år o i en sån ålder då sånt där bara är trams.. men han tyckte som sagt den var jättebra.. Och du förstår vad de säger.. så svårt är inte dalmål att förstå.. fast det kanske har med hörsel o göra? Hur som helst så tror jag det ska gå bra om du annars brukar höra..
 

Tycker den var bra

Skrivet av  Cric
Rolig och allvarlig på samma gång! Dialekten är absolut inte svår att förstå. Jag är smålänning, men jag fattade allt :)
 

Den är bra!

Skrivet av  Evie med Minoo & Nemo
Du kommer garanterat förstå, oavsett varifrån i Sverige du kommer. Jag tycker filmen var ganska sorglig, trots en del komiska inslag. Man behöver inte komma från en småstad för att känna igen sig, det räcker med att ha en familj...